> Moi zloci,
>
> Recepta ogolnie przyjeta w swiecie jest jedna: polityk
> ma jedna szanse - gdy przegra, musi odejsc. Spojrzcie
> na Niemcy i co sie stalo z przegranymi kandydatami
> do urzedu kanclerskiego. Wszyscy odeszli: Kohl ustapil
> przewodniczenia CDU, podobnie bylo w poprzednich wyborach,
> gdy kandydat SPD spadl w hierarchii.
>
> A zwlaszcza po takiej miazdzacej porazce! Krzaklewski
> powinien wrocic na Slask i zaczac budowac swa kariere
> polityczna od poczatku. A tak robi sie z siebie glupiego
> ja w starej anekdotce, ktory twierdzi, ze cieply deszcz pada.

> [...]

   Skroty ponizszych materialow zaznaczone (...) pochodza ode mnie
 i nie zmieniaja sensu pytan ani odpowiedzi.

   Z dzisiejszego wywiadu Mariana Krzaklewskiego dla "Wyborczej":

  P: Ale czy przywodca, ktory otrzymal slaby wynik wyborczy,
     nie powinien jednak zrezygnowac ze swej funkcji? (...)
  O: Najwazniejsza sprawa jest w tej chwili ustalenie nowych zasad
     wspolpracy w AWS, umocnienie jej jednosci i ustalenie regul
     ksztaltowania list wyborczych(...)

   A oto fragmenty wywiadu ze Stefanem Niesiolowskim (AWS-ZChN):

  P: Ale przeciwnicy Krzaklewskiego w AWS jasno mowia, ze z obecnym
     szefem Akcja nie wygra z SLD?
  O: Nie zgadzam sie z nimi. Zreszta to w zasadzie tylko czesc SKL...
  P: ...nie tylko. W ZChN tez nie brakuje oponentow.
  O: Nie znam stanowiska, w ktorym moja partia potepialaby
     Krzaklewskiego albo domagala sie jego ustapienia.
  P: Jezeli przyjmiemy, ze Krzaklewski musi dalej kierowac
     Akcja, bo nie ma dla niego alternatywy,(...) to postawa
     defensywna, a kazdy zwolennik AWS oczekuje teraz ofensywy.
  O: By pokonac SLD, trzeba przestac zajmowac sie wylacznie soba,
     zaniechac sporow wewnetrznych i atakow na przewodniczacego (...)
  P: Ale marszalek Plazynski nie mowi "nie"?
  O: Pan Plazynski jest nie do zaakceptowania dla wielu ludzi
     o pogladach narodowych i antykomunistycznych. Przypomne,
     ze nie glosowal za dekomunizacja.
  P: Z kolei Krzaklewski staje sie nie do zaakceptowania dla
     liberalno- konserwatywnej czesci AWS?
  O: Niech wiec ta czesc szuka sobie miejsca poza AWS(...)
  P: Jakie sa zalety Krzaklewskiego (...)
  O: Krzaklewski przede wszystkim zjednoczyl AWS, stoi na jej
     czele(...)
  P: [Czy](...)Krzaklewski powinien byc przewodniczacym AWS
     dozywotnio,bo on stworzyl Akcje [?]
  O: Nie. Byc moze pojawi sie inny polityk, ktory z nim wygra(...)
     Sa procedury wyboru przewodniczacego i nie rozumiem, czemu
     Krzaklewski sam ma zrezygnowac. Bo nie podoba sie panom
     Rokicie i Hallowi? Mnie sie podoba.
  P: Wyborcom sie nie podoba.
  O: Czesci sie podoba. A Plazynski by sie bardziej podobal?

      Naprawde bez komentarza,

      Andrzej

Odpowiedź listem elektroniczym