Ahoj, tak se taky zapojím do diskuze :)

> existenci transpilerů neberu jako důkaz, že JS je špatný jazyk, spíš naopak.

Situace s JS v prohlížeči je podobná tomu, jako kdyby bylo nutné, aby Python
kód fungoval i v Pythonu 1.5. Myslím, že by to dopadlo mnohem hůře, než tohle
transpilování Javascriptu :)

> JS můžete použít i pro desktopové appky (http://electron.atom.io)

Btw. jako příklad aplikace vytvořené v Electronu se mi líbí Avocode.

> Rozhodně mi přijde jednodušší použít JS na serveru než Python v browseru, ale
> to neznamená, že bych přestal používat Python :)

Python v browseru by sám o sobě asi fungoval, ale obával bych se, jak dobře by
to šlo integrovat s JS knihovnami. Psát věci od začátku dnes nelze, pokud
děláte něco netriviálního.

> Závěrem: Kolem JS je taková aura, že je to prasečina, hipsteřina a seriózní
> programátoři nad tím ohrnou nos.

No já nevím, nabídky práce v Javascriptu (a to i skoro bez zkušeností, jen se
znalostí knihoven) uvádějí tak o polovinu vyšší částku, než nabídky na C++,
Python, Ruby... Seriózní programátor má jazyk jen jako nástroj, studium novinek
z Githubu ani návrhové vzory typu Redux mu nedělají problémy a JS se naučí za
víkend (dobře, všechny ty věci okolo pak za měsíc). Nebo "seriózní" snad
znamená, že si někdo stále jede svůj framework z roku 2005 a mezitím se naučil
jQuery?

Někdo tu psal o tom, že překládat Shakespeara člověk taky může leda tak do
mateřštiny a tudíž skuteční polygloti neexistují - a i programovací jazyk může
člověk dobře zvládat jen jeden. No, já bych raději spolupracoval s lidmi, co si
i za hranicemi zvládnou zařídit, co potřebují, a s někým hodně z východu se
domluví aspoň rukama a nohama, než s někým, kdo raději nikam ani nejede. Pokud
budu publikovat na github kód v jazyce, kterým nevládnu moc najisto, tak si
holt zařídím code review. Ale jinak mám (a chci mít) horší problémy, než něco s
nějakým konkrétním jazykem. Stejně, při studiu lepší VŠ těch jazyků taky
vystřídáte skoro deset.

Jinak jak to třeba děláme my - Javascript je fajn na webu, ale přeci jen více
věřím Pythonu. Má predikovatelnější sort, hezčí výjimky a tak :) Takže node.js
jen dělá server-rendering (React) a správu sessions a všechny business věci
vyřizuje přes nějaké API s Python službou. Možná se tomu říká microservices. Má
to pro nás obrovské výhody v lepší testovatelnosti, geo-distribuovatelnosti,
agilnějším vývoji...

Takže Python je ok, Javascript je ok, a všechno se zesložiťuje, aby to bylo
jednodušší :)

Petr