Acum că e vineri m-am gândit să lansez un flame, zilele trecute era traficul prea mare pe listă :)

Iacă-tă ce am pățit: am primit un vps cu ubuntu 20 configurat cu netplan să instalez o aplicație.

Doar că aplicația mea avea nevoie de un python mai mare, 3.10 măcar, decât cel din distribuție, care e 3.8

După tot felul de manevre nereușite am ajuns la concluzia că soluția cea mai bună e să fac un dist-upgrade, așa că am purces pe această cale.

Toate bune și frumoase dar după restart... pauză .

Noroc că aveam un vnc și am constatat că nu mai am nici o adresă de IP pe interfața de rețea.

După ce mă tot învârt și mă sucesc aflu și motivul: netplan e scris în python și după toate manevrele mele , utilitarul fusese dezinstalat.

Eu înțeleg foarte bine de ce ubuntu folosește netplan:

Am un config ca mai jos, care poate fi ușor de manevrat de scripturile de configurare automată, așa că e util pentru deployment:

version: 2
 renderer: networkd
 ethernets:
   ens18:
     match:
       macaddress: xxxx
     addresses:
       - 192.168.2.1/24

Totuși, cu toate că am început calculatoarele cu Cobra și interpretorul de Basic, așa că simt o solidaritate cu kizii de azi care au făcut o pasiune pentru interpretorul de python, tot

nu înțeleg de ce ai avea nevoie de python doar ca să poți porni computerul (a, da există și networkmanager, și mai distractiv, țin un serviciu pornit permanent ca să mă uit dacă mai apare vreo rețea wireless nouă pe proxmox-ul meu :))

Pe un old good slackware un rc.inet1.conf arată cam așa:

IPADDR[0]="192.168.0.3"
NETMASK[0]="255.255.255.0"
USE_DHCP[0]=""
DHCP_HOSTNAME[0]=""