IIRC e in documentatia de preseed ceva exemplu despre cum poti folosi
stringul de agent (? am uitat exact detaliile si e prea vineri ca sa caut
terminologia exacta) setat de d-i in clientul de dhcp ca sa identifici
installerul, am folosit asta in trecut dar am uitat de ce, pana la urma e
mai simplu de debugat daca primesti acelasi lucru de la serverul de dhcp si
la pxe, si in installer si la normal boot. (fiecare din cele 3 situatii e
cu agentul ei, poti fi foarte creativ daca te mananca).

PS: si n-am inteles niciodata insistenta asta pe ip-uri configurate manual,
e mai simplu si mai maintainable sa le tii pe serverul de dhcp, what is
wrong with you people.

Păi na, nu era vps-ul meu și nu am eu control pe DHCP dar sunt destul de sigur că și cu dhcp tot depinde de python. Că problema e că ori că îi dai un bash script cu ip add x.x.x.x ori un dhclient care sunt să zicem utilitare mandatory pe un container tot e mai simplu decât să rulezi un script python la care peste un an o să mai schimbe vreo bibliotecă și n-o să mai meargă by default :)