Ovidiu Ionescu <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Creatia religioasa este una stiintifica iar stiinta este derivatul ei.Nu e nici o contradictie intre religie si stiinta,noi doar cautam nod in papura datorita cunostintelor noastre marginale,lipsite de profunzime sau de revelatii.Un cercetator stiintific de geniu are o cu totul alta viziune asupra religei si stiintei.Nu am nici un motiv sa cred ca provin din maimuta atata timp cat numarul  meu de cromozomi nu este egal cu al maimutelor si dorintele mele sexuale sunt permanente si nu anuale ca ale maimutelor.In rest e bine...
.

Parerea mea este ca stiinta si credinta sunt doua domenii totalmente diferite. Stiinta este rezultatul nu doar al "creatiei intelectuale" ci si al testarii teoriilor in practica. In stiinta, degeaba "crezi ceva", mai este nevoie si de date concrete care sa sustina "adevarul tau" in fata "parerii altora". In subdomeniul stiintific care se ocupa de studierea stiintifica a originii omului, nu este indeajuns sa se doreasca a se afirma ca omul provine din maimute, ci mai trebuie si "date ale experientei". Anatomie comparata, paleontologie, genetica, fiziologie comparata etc etc.

Eu personal, daca vad o gorila, si daca apoi ma uit la mine, in oglinda, nu prea vad diferente semnificative, atat de mari incat sa imi pun cat de cat serios problema ca am avea o origine filogenetica diferita, atat de diferita incat acela sa fie animal, iar eu o creatie a unei divinitati care m-a facut pe chipul si asemanarea sa.

Daca imi numar degetele, daca ma uit la unghii, la dispunerea si diferentierea dentitiei, la oase, de la vertebre la falange si la cele care imi compun craniul, nu vad decat o diferenta de detalii nesemnificative. Daca ma uit la globulele din sange, la lobii pulmonari, la structura inimii sau a rinichilor, la lobii encefalului, la structura pielii si a firelor de par, la ochi si la iris, la stomac si la duoden, la glandele endocrine si la puiul alaptat la san, nu vad decat diferente de detalii. Orice as analiza, nu vad decat diferente de detalii.

Materialul genetic uman se suprapune peste 99% cu cel al maimutelor antropoide, ceea ce cred ca trebuie sa dea de gandit oricarui bigot. Faptul ca speciile inrudite apropiat pot avea un numar diferit de cromosomi, este desigur "la mintea cocosului". Chiar si specii din acelasi gen, au cariotipuri diferite, rearanjari ale materialului genetic in cadrul cromosomilor, etc, aceste deosebiri ale detaliilor fiind parte a diferentelor dintre "specii". Desigur, un biolog care intelege cat de cat evolutia, stie ca pana si termenul de "specie" este o "realitate virtuala", o incercare a omului de "a pune in ordine" ceea ce vede in jurul sau. In realitate "speciile" sunt fragmentate in subspecii sau "rase locale", mai mult sau mai putin inrudite intre ele, unele putand avea urmasi fertili intre ele, altele avand grade crescute de incompatibilitate genetica, pana la comportarea ca specii diferite. Spre exemplu, daca o "specie?" are populatiile A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, asezate sub forma de semicerc, sa zicem pe niste insule, iar A si B produc urmasi fertili, la fel, B cu C si asa mai departe, insa A si K, daca ajung impreuna (sa zicem ca "cercul se inchide"), prezinta diferente atat de mari, incat se comporta ca "specii" diferite... Ma intreb atunci, ce este in cazul de fata, o specie, doua, si unde anume este limita intre ele? Desigur, vedem ca termenul in sine este o chestiune necesara noua pentru a putea "ordona natura" in cartile simple de biologie, sau pentru colectionarii de timbre...

Daca avem curiozitatea naturala, "sa nu ramanem nestiutori de carte stiintifica", si ajungem macar sa citim presa la nivel de jurnale credibile, sa vedem spre exemplu un articol din Washington Post, din 18 mai 2006, putem vedea ca data de despartire a cimpanzeului de om este estimata, pe baze genetice (precum si pe baze fosile) la circa 6,3 milioane de ani in urma, dar pare ca 'cimpanzeii' si 'oamenii' se mai distrau impreuna pana in urma cu circa 1,2 milioane de ani in urma, cand separatia a fost mai profunda. Deci, unde este acea urisa diferenta, ca am veni din locuri diferite?

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/05/17/AR2006051702158.html

Ori daca citim articolul de la la:

http://www.uchicago.edu/aff/mwc-amacad/biocomplexity/conference_papers/goodman.pdf#search=%22human%20monkey%20genetics%22

putem vedea ca ADNul functional al omului si al cimpanzeilor arata ca ei sunt mai asemanatori unul fata de celalalt, decat este oricare dintre ei fata de alte specii de maimute antropide.

Dar, desigur aceste chestii nu au nici o valoare atat timp cat traiesti in sfera "crede si nu cerceta", cat timp in scoala, de mic copil esti indoctrinat ca un dobitoc de preoti care "stiu Adevarul", si cat timp ai "dorinte sexuale permanente".

Cu prietenie,

:)

Peter Lengyel

Want to be your own boss? Learn how on Yahoo! Small Business. __._,_.___

*** sustineti [romania_eu_list] prin 2% din impozitul pe 2005 - detalii la http://www.doilasuta.ro ***

Nh lake region real estate New hampshire lake region real estate

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured