Nu trebuie sa comparam A. dealuri de 2 lei dintre balti de 1 leu din Olanda, cu B. o extrem de importanta ruta de migratie pentru pasarile europei, numita Via Pontica.

In Bulgaria, atunci cand a fost pusa aceasta problema, Societatea Ornitologica Bulgara si alte organizatii neguvernamentale au protestat puternic, incat nu a fost proiectul implementat, cel putin pana la data de care am cunostinta.

Aveti mai jos cateva cuvinte despre acest subiect, scrise prin iunie 2006 pe o alta lista, numita Mediu, cand era nevoie urgent de informatii pentru o dezbatere de aprobare/ neaprobare a unui parc eolian la Limanu, langa Mangalia. Mai jos aveti si cateva informatii despre "cantitatea" de pasari care utilizeaza aceasta ruta de migratie, care nu se compara cu "valoarea biodiversitatii" din vestul europei, zona unde natura a fost extraordinar de mult distrusa de "civilizatia" umana in goana ei spre autoanihilare.

Peter

  Nu prea am timp acum, dar 3 cuvinte ai aici, daca e asa urgent. Eu
personal sunt totalmente contra unor asemenea structuri in aceasta
locatie. In primul rand, din cauza unei foarte importante rute de migratie,
care are importanta pentru biodiversitatea unor uriase arii din Europa.
Asemenea structuri pe ruta de migratie inseamna acceptarea macelaririi
unor mari 'cantitati' de pasari, dintre care multe sunt oricum afectate
de impactul antropic, si care totodata sunt teoretic protejate de legi
care incearca sa le salveze de la disparitie.

  Zona este importanta pentru biodiversitate, nu doar pentru migratie,
in asa masura incat mare parte din Dobrogea, cu exceptia unor terenuri
agricole, ar merita sa fie protejata in reteaua Natura 2000. Trebuie sa
luam in calcul si poluarea peisagistica, astfel de interventii reducand
naturaletea peisajului si atractivitatea turistica a zonei.

  Ai aici un fragment de text relevant, din cadrul unui draft de
document pentru unul din proiectele in care sunt implicat, un proiect privind
biodiversitatea de-a lungul granitei romano-bulgare. Desi datele
cantitative se refera la coasta bulgara, acestea sunt in principiu valabile
si la noi.

  Peter

  The migration route Via Pontica, together with Gibraltar is one of
the two most significant migration routes in Europe. Along the Bulgarian
Black Sea coast some more than 12 000 years ago has formed the ancient
bird migration flyway Via Pontica. Birds breeding and inhabiting more
than half of the European continent use this migration route. The
studies on the migration of the soaring birds alone (Storks, Raptors,
Pelicans etc.) proved that from August to September along the Bulgarian Black
Sea coast fly over up to 300,000 White storks (Ciconia ciconia) or over
60% of the European breeding population, up to 37, 228 White pelicans
(Pelecanus onocrotalus), up to 4 570 Black storks (Ciconia nigra), some
30,660 Common buzzards (Buteo buteo), over 23,000 Honey buzzards
(Pernis apivorus) and up to 25,769 Lesser spotted eagles (Aquila pomarina),
over 3,000 Red-footed falcons (Faco vespertinus). Numbers of globally
threatened species migrate along the coast – Imperial eagle,
Corncrake, Dalmatian pelican, Spotted eagle, Lesser kestrel, Pallid
harrier and others. In addition to the soaring migrants there are
hundreds of thousands of other actively flying migrating birds from all
systematic groups. In total some 379 bird species occur along the Black Sea
coast out of the total of 430 bird species confirmed for Bulgaria.

Mircea POPESCU <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
--- In romania_eu_list@yahoogroups.com, Peter Lengyel wrote:

> Dealtfel, am vazut ca pe la Capul Midia, cred ca locul apartine
deja de Rezervatia Biosferei Delta Dunarii, a fost construit un turn
eolian, cu palele care vor macelari pasari pe aceasta foarte importanta
ruta de migratie.
> ... 1.000 de asemenea macelarii sub care se vor aduna sute si mii si
zeci de mii si sute de mii de hoituri de pasari (pe care "le protejam").
=========================
Probabil v-a inspirat experienta Americii de la Palm Springs sau a
Olandei, unde de atatea starvuri in putrefactie aflate pe langa morile
de vant, nici nu se poate respira:-)
Cate hoituri ati strans de langa turnul eolian de la Capul Midia?

We have the perfect Group for you. Check out the handy changes to Yahoo! Groups. __._,_.___

Nh lake region real estate New hampshire lake region real estate

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured

Raspunde prin e-mail lui