Postovani gospodine Blagojevicu,

Hvala na poslatoj e-mail adresi Generalstaba Vojske Jugoslavije.
Poslao sam im naravno odmah svoje "smatranje" (misljenje).

Ako zelite mozete i Vi ali i ostali clanovi mreze da nezavisno
posalju isti ili slican tekst sto ce pomoci da primaoci shvate da ima
vise ljudi koji slicno misle.

Ovde se cak ne radi ni o licnom misljenju nego o podsecanju da Vojska
ima obaveza koje ne moze da propusti da izvrsi.

Sto se tice daljeg delovanja i vrsenja prosvecivanja Srpskog naroda u
politickom smislu, taj rad treba nastaviti i ne treba popustiti jer
ni nasi neprijatelji ne popustaju. Uvek je to tako bilo da je u masi
koja ne razmislja jedan mali deo ljudi svestan sta se u stvari
desava. Taj mali procenat svesnih mora da osvesti ostale.

Ja smatram da ovo sto se danas sa nasim narodom desava nema nikakve
veze sa partiskom pripadnoscu pojedinca i ne sme da ima veze. Nasem
narodu je utuvljeno preko stranih medija u glavu da je ovo "borba
protiv komunizma". To je naravno uradjeno jer je komunizam pravio
greske koje nije smeo napraviti pa narod misli da njegova beda odatle
potice. Znaci za nase neprijatelje lak teren za propagandu. Ali jos
gore je, kao sto vec rekoh, da je zapadna propaganda te greske
uvelicala do apsurda.

Veoma bi mi bilo drago kad bih imao mogusnosti da prikazem sirokim
masama kako izgleda sistem koji vlada u zapadnom svetu sa kao
najlosijim primerom prikazom sistema u SAD:

Losa zdravstvena briga o stanovnistvu, slabo skolovanje masa,
nezaposlenost, losi stambeni uslovi najnizih slojeva, nametanje
sistema tako da izgleda kao da je to vas licni izbor, sve veca
kontrola nad ponasanjem i izborom koje licnost moze slobodno da
napravi (sve je dozvoljeno sto nije zabranjeno a sve je zabranjeno
sto ugrozava sistem), jednoumlje kad se radi o "Amerika ueber alles"
i da dalje ne nabrajam.

Sve je to naravno stimulisano bacanjem narodu mrvica sa bogate sofre
krugova koji STVARNO vladaju covekovom licnoscu i gospodare njegovim
zivotom i to na tako perfidan nacin da jos izviknes "molim vas mucite
me jos malo".

Cim se negde na svetu pojavi neka alternativa koja izgleda
primamljivo za ljudske grupe odmah se uspostvlja stanje pritiska i
cak rata kako bi se "konkurencija" u korenu i pocetku satrla.

Svuda gde je socijalizam uhvatio korena se vode ratovi ili vrse druge
radnje koje onemogucavaju da se sistem razvije i pokaze eventualno
svoje dobre strane i postigne uspehe.

Zamislimo sledece:

Kastrova Kuba bez sankcija!
Arapski svet (Irak) bez golfskog rata i drugih ratova!
Vietnam bez vietnamskog rata!
Nesvrstane zemlje bez pritka SAD da se uvede "demokratija". (Vidite
ovo cudo koje se desava u ranije relativno mirnoj zemlji Indoneziji).
Vidite stalni tihi rat u Indokini!
Pre toga rat u Koreji!
Drzanje Kine pod pritiskom kroz pomoc buntovnoj proviciji Formozi
koja preti Kini uz americku pomoc.

Stalni pritisak na mnogoljudnu Indiju.
Vidite Bliski istok gde se Izrael od strane SAD zloupotrebljava da
drzi region pod kontrolom kroz stalnu ratnu pretnju.
Vidite Balkan gde je primenjena primitivna ali efikasna taktika
"podeli pa vladaj"!

Ima nasih ljudi koji cesto spominju Titovo vreme kad smo ziveli
dobro. Mi bi smo i danas ziveli dobro da su nas pustili da resimo
svoje medjusobne probleme sami. Jugoslavije je bila kombinacija dva
sistema u jednom vrlo povoljnom odnosu koji je omogucavao relativno
materijalno bogatstvo uz odrzanje prijatnog, duhovno nenapetog
zivota. Nama nije na primer nikada bila potrebna zapadna "filozofija"
o cuvanju covekove okoline jer nasa "covekova okolina" nikad nije ni
bila ugrozena jer nismo imali industrisku proizvodnju konzumskog tipa
koja strahovito zagadjuje bas zbog ogromne proizvodnje.
Secam se kad u nekoj nasoj reci tada, zbog nemarnog ispustanja
fenola, pocrka riba )to bese cini mi se Ibar kod Kraljeva). Skandal!
Sve novine pisu kod nas o tome u smislu "sraaasno, straasno". Ovde
nas po Evropi truju svim i svacim i kroz hranu i kroz vazduh a
vladajuce drustvo nam preko svojih medija sugerise da je "sve pod
kontrolomsamo treba malo pojacati rad an tome". Primetili ste da se
sve velike ekoloske katastrofe "desavaju negde drugde".

Zaustavljam se jer sam preterao sa duzinom pisma.

Nisam pesimita o buducnosti naseg naroda kao sto nisam pesimista ni
sto se dtugih naroda i kultura tice. Jednog dana ce se opet dici kuka
i motika da otera ove svetske profitere koji su zajasili pa se ne
skidaju. Vidim da se mladi bune jer su svega ovoga pa cak i vise od
toga svesni. Nije slucajno sto deca putuju po Evropi i protestvuju
protiv "Novog" Svetskog Poretka. I mladez shvata da "ima neceg trulog
 u drzavi Danskoj". Nasa mladez ovog trenutka ne shvata nista - bar
jedan njen deo. Shvata momentalno samo "pripej kartice i Nike-patike"
(cast izuzetcima)

Jovan Grbic - Sekspir

P.S. - Da li bi "Nike" sponzorisao Sekspira da su savremenici? Nebi!
Sekspir je napisao "Mletackog trgovca" u kome osvetljava karakter
zelenasa kao sto i "Nike"  "sece meso" gladnima u nerazvijenim
zemljama terajuci ih da rade za bednu platu.