Dne 21.6.2016 v 10:56 Karel Volný napsal(a):
> [...]
> with
> incompatible licensing terms."
>
> "same" a "any" je jaksi v rozporu, přičemž to první mi přijde jako blbost, v
> mém případě by to sice jakž-takž aplikovat šlo, ale třeba tištěnou mapu
> zjevně
> nemohu brát jako databázi
>
> přečetl jsem si k tomu ještě License a Legal FAQ, ale to se otázkou Produced
> Work zabývá maximálně v tom, že dlaždice na openstreetmap.org jsou CC BY SA
>
> nechce se mi tak úplně číst tuny právničiny, může mi někdo říct, jestli je

Bez pravniciny je to zde:
http://opendatacommons.org/licenses/odbl/summary/

Hodne prikladu s vysvetlenim je zde:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Open_Data_License/Use_Cases

> Produced Work odvozenou zčásti z OSM v praxi nějaké jiné omezení, než že
> musím
> uvést zdroj dat?

Pro ujasneni: Produced Work je obrazek nebo jine dilo ktere vzniklo z OSM
databaze (i treba jenom castecne).
Typicky tedy dlazdice.

> (konkrétně: jestli můžu plácnout Produced Work na web, který má v podmínkách
> zákaz šíření obsahu, aniž by se to muselo ošetřovat nějakou vyjímkou)

Tady je asi relevantni odstavec 4.6 Odbl license. Dovolim si citovat plne:

4.6 Access to Derivative Databases. If You Publicly Use a Derivative Database
or a Produced Work from a Derivative
Database, You must also offer to recipients of the Derivative Database or
Produced Work a copy in a machine readable
form of:

      a. The entire Derivative Database; or

      b. A file containing all of the alterations made to the Database or the
method of making the alterations to the
Database (such as an algorithm), including any additional Contents, that make
up all the differences between the
Database and the Derivative Database.

The Derivative Database (under a.) or alteration file (under b.) must be
available at no more than a reasonable
production cost for physical distributions and free of charge if distributed
over the internet.

Takže pokud např. máte vlastní geo-data silnice a ulic a přiberete do toho data
turistických tras (např.) z OSM a
vyrenderetuje to v jedné vrstvě a máte program který hledá cesty po cestách
které jsou přitom turistickými trasami
(takže netriviálně mixujete oboje data), tak musíte umožnit stáhnout vaši
odvozenou DB ve strojové podobě a zdarma. Buď
stažením někde z webu, nebo i klidně až na vyžádání po mailu. Ale ta nabídka
jak a kde to získat někde musí být. Pokud
tohle splníte tak potom můžete klidně nějakým jiním kanálem (Steam, GooglePlay)
distribuovat data, která budou chráněna
proti kopírování (např. DRM).
Pokud ta data nemixujete. Tj. například mapu vyrenderujete z vašich dat a
turistické trasy z OSM vyrenderujte zvlášť do
vrstvy a ty dáte přes sebe do vrstev a neumožníte routovat pomocí obojích data.
Tj. to spojení je triviální. Tak potom
Si tu základní vrstvu můžete distrubuovat jak chcete a pod jakou licencí chcete
a Produced work se vztahuje jenom na tu
druhou vrstvu (s turistickou trasou). Na tu druhou vrstvu samozřejmě musíte dát
atribuci, ale to víte.

A samozřejmě platí IANAL.

Mirek