zdar,

> Bez pravniciny je to zde:
> http://opendatacommons.org/licenses/odbl/summary/
>
> Hodne prikladu s vysvetlenim je zde:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Open_Data_License/Use_Cases

dík za odkazy, ale moc mi to nepomohlo ...

především, skutečně nechci dělat Derived Database, pouze zjišťuju informace o
objektech (i.e. databáze OSM je k tomu ve stejném vztahu jako k renderování
dlaždic)

> Pro ujasneni: Produced Work je obrazek nebo jine dilo ktere vzniklo z OSM
> databaze (i treba jenom castecne). Typicky tedy dlazdice.

ano, tak, viz výše

> Tady je asi relevantni odstavec 4.6 Odbl license. Dovolim si citovat plne:
>
> 4.6 Access to Derivative Databases. If You Publicly Use a Derivative
> Database or a Produced Work from a Derivative Database, You must also offer

není, nedělám databázi - pokud tedy, na příkladu s dlaždicemi, nechceme říct,
že vykreslená data jsou jen specifickým způsobem uložení databázových dat

beru si akorát data o trasování řeky, který komentuju (kilometráž)

technicky by to za databázi považovat šlo (první nástřel, jak to budu dělat,
mám jako tabulku v Calcu :-)), prakticky to tak neberu, nejde o strojové
zpracování, vzniká přímo výsledek, ne data pro další zpracování

když se podržím příkladu, pokud si vyrenderuju nějakou zajímavou way a začnu k
ní dokreslovat ouška a očička a nevímco a vznikne mi roztomilé zvířátko, tak
jsem přeci nevytvořil databázi ... bude to databáze, když to samé udělám v
ascii artu? - a když to nebude "art" ale popisný text?

> Pokud ta data nemixujete. Tj. například mapu vyrenderujete z vašich dat a
> turistické trasy z OSM vyrenderujte zvlášť do vrstvy a ty dáte přes sebe do
> vrstev a neumožníte routovat pomocí obojích data. Tj. to spojení je
> triviální. Tak potom Si tu základní vrstvu můžete distrubuovat jak chcete a
> pod jakou licencí chcete a Produced work se vztahuje jenom na tu druhou
> vrstvu (s turistickou trasou). Na tu druhou vrstvu samozřejmě musíte dát
> atribuci, ale to víte.

no, kromě toho (c) openstreetmap tedy nemusím nic, tato data (výsledek) si
uzavřu, přičemž poukážu, že jsou distribuována na openstreetmap.org?

K.