Gert Gremmen schreef:
>    Het tracken van wijken is een flinke opgaaf.
>    De onnauwkeurigheid van de meeste GPS-en
>    Is flink hoog, en ik eindig dan ook regelmatig
>    Met een hoop gps spaghettislierten waar geen straten
>    plan uit te halen is zonder dat je de buurt goed kent.

Mijn ervaring is anders: de meeste gpx-tracks die ik maak zijn duidelijk
genoeg om de straten meteen te herkennen. Er zitten wel onvolkomendheden
in, vooral na bochten; het voorbeeld dat jij gaf (lus van 60m na een 180
graden bocht) is een goed voorbeeld, maar zolang je daar rekening mee
houdt, is het allemaal goed te doen.

Het helpt om nadat je rondgefietst hebt, de track meteen dezelfde dag
nog te bewerken en taggen, zodat je nog weet of er ergens een ruime
of juist een scherpe bocht ligt.

Ik map de laatste tijd vooral nieuwbouwwijken, zonder nauwe straatjes,
dus daar zou het aan kunnen liggen.

Heb je een track waar je problemen mee hebt geupload? Dan kunnen we zien
of jouw tracks misschien onnauwkeuriger zijn?

Eugene