On 6/18/07, Gert Gremmen <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> dat was nu juist MIJN  vraag aan  jullie.
> Overigens was ik vergeten te medlen dat ik gebruik maak van een HP-IPAq
> 6515, gemonteerd op
> het stuur van de fiets.
>
> Dus Martijn, wat is jouw strategie en apparatuur ?

Ik heb zo'n klein GPS mouse met bluetooth (Adapt 500), deze:

http://www.alibaba.com/catalog/11228037/Adapt_Ad_500_16_Channel_Buetooth_GPS_Receiver.html

Zoals je ziet, hij is heel klein. Ik heb met karton een soort bakje er
omheen gebouwd en ik zet hem twee vuilniszaksluitingkjes strak aan de
stuur van mijn fiets. Het werkelijke loggen gebeurt op mijn mobiel,
die ik meestal in mijn zak of rugzak heb.

Ik zorg ook dat hij een half-uur tot een uur van tevoren aan staat
zodat hij de kans heeft gekregen om de ephemeris van een heleboel
satellieten te ontvangen. Dat betekent dat ik minder last heb van
afwijkingen als ik een hoek om ga. Ik kan dus ook redelijk snel
fietsen, want met negen satellieten kan hij wel wat hebben.

Met vriendelijke groet,
--
Martijn van Oosterhout <[EMAIL PROTECTED]> http://svana.org/kleptog/