On Mon, 06 Aug 2007 15:15:15 +0300, Mircea Sarbu wrote:

> (uite ca pe Cristi nu l-au dat afara)

Nu cred că ar avea cum. Dacă mi s-ar face o astfel de aluzie, aş invoca
interesul firmei mele în acţiunile de standardizare pe tema codărilor de
caractere, de exemplu, importante la grafica de televiziune în mod text,
tot de exemplu. Chiar recent am scris un articol în care îi trag de
urechi pe cei de la EBU (European Broadcast Union), articol care mă voi
îngriji să fie citit de cine trebuie, pentru că standardul actual de
subtitrare EBU STL datează din 1991, este bazat pe standardul de codare
folosit la transmisiile TELEX şi prevede explicit, printre altele, că
schimbul de fişiere de subtitrare se face pe floppy disc, formatat la
1,44M, cu două feţe, cu 80 de piste, cu 18 sectoare / pistă, iar
fişierele trebuie să fie compatibile MS-DOS, versiunea 3.3 :)

Şi dacă îmi pun mintea găsesc eu şi alte interese oficiale şi pe partea
de „limbaje de procesare şi descrieri de documente” şi „interfeţe
utilizator” (toate astea sunt obiectivele de azi ale CT210 de la ASRO).

2) Se elaboreaza o lege care impune obligativitatea unui standard.

Dacă există cel puţin două alternative de standard care satisfac
acelaşi scop, legea nu are cum să oblige anume pe unul dintre ele, ci
cel mult să-l favorizeze pe unul sau pe altul, prin recomandări.
Citiţi eventual şi
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act?ida=16243

Cristi