On Fri, 03 Aug 2007 19:04:57 +0300, Dan Masca wrote:

> Este foarte bine ca le standardizati lucrurile ce oricum nu se vor
> termina de standardizat.

Deci mai bine ne lăsăm păgubaşi. Ce rost are să ne mai spălăm, dacă
oricum tot ne murdărim la loc.

> Daca asta va place, nu cred ca merita sa nu o faceti, dar sa o
> faceti cu respect fata de prostime, pentru ca altfel standardizati
> degeaba. Skippy si Sandu Razvan au spus niste lucruri simple :
> respectul fata de prostime trebuie aratat.

Dacă în privinţa standardului de tastatură aş putea avea unele rezerve
cu privire la cât de cunoscută a fost acea acţiune, pentru că atunci eu
am fost cel care a împins treaba înainte, acum cu OOXML-ul n-am nicio
apăsare. Em participat ca voluntar ca ză sic aşa. Nu m-am simţit şi nu
mă simt nici trimisul şi nici reprezentantul cuiva, excepţie făcând
firma mea în numele căreia am participat şi care orcium are ca obiect
principal de activitate televiziunea.
Dacă în privinşa OOXML ar trebui să fie altfel, am pretenţia să mi se
aducă la cunoştinţă acest lucru pe cale oficială.

Iar în privinţa standardului de tastatură, în decursul timpului
practica mi-a arătat că nu este cazul să am nici acolo nicio apăsare.
Pe vremea aceea am intreprins nişte acţiuni de „popularizare” a
acţiunii mele, atât cât m-am priceput. I-am spus asta la vremea aceea
şi domnului Skippy, care în particular fie spus a fost printre puţinii
„din afară” care a avut o contribuţie constructivă prin simple
comentarii făcute cum trebuie.
Mare parte a dialogului nostru de atunci poate fi citit pe forumul meu,
l-am pus acolo de comun acord. Citez (o să citez cam mult, da' asta ca
să fie relevant; discuţia datează de prin noiembrie 2003):
===
[...] Am purtat cîteva discuţi private cu cei care au elaborat
standardul actual, precum şi cu Microsoft România. De comun acord am
publicat un articol în revista NetReport, în luna mai, ultimul număr de
fapt. Cu mare greutate am urnit pe cineva de la Institutul de
Lingvistică al Academiei, să vină şi să clarifice problema formei
ghilimelelor.

Am făcut publică demararea acestei acţiuni pe lista TIC-Lobby, cu ocazia
primei întîlniri de la ARIES, prin iulie. La vremea respectivă am
trimis eu personal aceeaşi înştiinţare pe lista I-p-A, la care m-am
abonat special pentru asta, la sugestia domnului Florin Vrejoiu de la
ARIES. Am trimis 2 mesaje care nu au fost publicate niciodată. Am
presupus că adminul listei, despre care am avut impresia că este locat
undeva în afara României, a considerat mesajele mele off-topic în
raport cu natura listei. Deşi lista TIC-Lobby este formată în mare
parte din susţinători fanatici ai zonei Linux şi a "softurilor libere",
la întîlnirea de la ARIES pe tema standardului de tastatură nu a
participat nimeni din partea Linux.

Înainte de asta am participat la o întîlnire a Linuxiştilor, tot la
ARIES, la care am spus în gura mare că mă ocup de standardul de
tastatură. Nu a interesat pe nimeni, sau mai corect spus a interesat pe
un singur domn, Cristian Grigoriu de la firma Provus, interes care a
luat sfîrşit odată cu schimbul de cărţi de vizită. La acea întîlnire
i-am spus domnului Constantin Teodorescu ("Teo", pare-se o figură
proeminentă pe piaţa Linux din România) că aş fi interesat de opinii
constructive din direcţia Linux pe această temă. Dînsul mi-a spus ceva
de genul că "să nu îmi fac probleme, că în Linux se poate modifica
orice, aşa că orice hotărîre se va lua va putea fi implementată cu
uşurinţă".

Singurul feedback util din direcţia Linux l-am avut sporadic pe forumul
revistei Chip, sau de la Mugurel Ciobîcă (un român pasionat care este
stabilit în Olanda dacă nu mă înşel), sau de la un coleg de servici
[...]
===

Şi tot din aceeaşi pagină, dintr-o discuţie cu altcineva:
===
M-am consultat şi cu utilizatori obişnuiţi, pe forumurile de profil de
la CHIP şi SoftPedia. Membrii forumului CHIP au avut o atitudine
pozitivă, constructivă, din direcţia ambelor tabere (şi MS Windows şi
Linux). Administratorii forumului SoftPedia au considerat subiectul ca
fiind reclamă personală şi au obstrucţionat dezbaterea lui.
===

Aşa că scutiţi-mă cu „partea prostimii”.
Ulterior perioadei citatelor de mai sus, din partea Linux participat şi
Mişu Moldovan, lucru care a umplut golul, deci dracul nu a fost total
negru până la sfârşit.

La vremea standardului de tastatură, domnul Dan Matei mi-a spus că ştie
pe un domn Dan Mască, care este pasionat sau lucrează (nu mai ştiu
formularea exactă) în domeniul inteligenţei artificiale. Ţin minte că a
încercat să îl coopteze să participe la discuţiile despre standardul de
tastatură, dar fără succes.
Dumneavoastră eraţi acel Dan Mască ?

Cristi