Stimate domn

> * La ce dat exact a avut loc edina ASRO la care s-a votat
> asupra OOXML?

Sedinta a fost pe 16.07.2007.

> * Lista membrilor ASRO care au votat ai menionat-o ntr-un
> mesaj anterior pe TIC. Ne putei spune cum au votat fiecare?
> Eu am neles c singurul vot "nu" a aparinut IBM Romnia,
> putei confirma?

Nu: IBM
Abtinere: MCTI.

> * Pe ce criterii s-au ales membrii ASRO care au votat? Era
> permis oricrei persoane juridice nscrierea n ASRO i
> implicarea n CT210 respectiv un vot asupra OOXML? Asta e
> singura barier, cotizaia de nscriere? mi pot nscrie o
> firm n ASRO oricnd i vota pentru oricte standarde doresc?

Au votat membrii CT210. Cred ca se poate inscrie oricine in CT210. Nu stiu
cum e cu apartenenta la ASRO.

> * Cnd anume s-a nscris CIMEC n ASRO? Nu figureaz pe lista
> cu membri pe 2006. Aceast ntrebare o adresez i lui
> Cristian Secric (Magic Fox
> Media) i lui Zoli Herczeg (Microsoft), dac citesc acest
> mesaj, deoarece nici aceste firme nu figureaz pe lista de
> membri ASRO din 2006. (Singura dintre cele 12 entiti care
> au votat care figureaz este IBM.)

Cum ziceam aseara, cele doua apartenente sunt independente. CIMEC e membru
in CT210 de vreo 4-5 ani. Nici nu mai stiu.

> * S-a fcut vreo publicitate faptului c edina va avea loc
> la data i ora cnd a avut loc? Concret, cum a putut publicul
> din Romnia s afle de faptul c aceast edin va avea loc,
> ca s se implice dac dorea?

Nu s-a facut publicitate. si nici nu era cazul. Nu se face plebicist pentru
asa ceva.

Dar, dupa cum v-am relatat, sala era plina, ca niciodata.

> * Cum a decurs procesul de analiz al specificaiei OOXML?
> Cine au fost specialitii care si-au exprimat prerea? A
> existat vreun asemenea proces sau pur i simplu au venit
> diverse firme i au votat, fr a exprima nici o justificare?

Membrii CT210 au avut acces la specificatie, si au fost citeva comentarii pe
lista comitetului. Cea mai "remarcabila" interventie: IBM a prezentat
cunoscutul document cu obiectii.

La fata locului, au fost discutii, din care au rezultat pozitiile fiecaruia.

> * n calitate de preedinte al CT210 presupun c nu sntei
> strin de amnunte organizatorice precum minuta edinei de
> vot. Se poate face public aceast minut, total sau parial?

Nu stiu daca minuta se poate face publica. O sa intreb.

> * neleg c ai participat ca reprezentant la CIMEC i c
> CIMEC e unul dintre membrii ASRO care a votat asupra OOXML.
> Cum explicai faptul c v-ai declinat (n mesajul care a
> nceput acest thread) competena asupra chestiunii OOXML? Cum
> este posibil ca un membru al ASRO s voteze asupra unui
> standard n necunotina de cauz, ba mai mult, s i se
> acorde posibilitatea de veto?

Cred ca glumiti... De altfel, cum am povestit, n-a fost cazul sa votez. N-a
fost balotaj. Dar daca ar fi fost, as fi votat fara remuscari.

> * Care e prerea dv. personal privind modul n care ASRO a
> procedat n legtur cu OOXML. Considerai c s-a procedat
> profesional i c rezultatul este satisfctor?

Da si da.

==================================

Pina aici a fost partea "inchizitoriala". Intrebarile mi s-au parut OK.
Tonul, cam agresiv.

Si acum intre noi:

Tineti minte ca am rugat lista sa mi se spuna de ce ar fi mai rea lumea dupa
adoptarea OOXML ?

Nu-mi aduc aminte argumente convingatoare. Documentul "Office" binar este
(cum toti recunoastem, cu/fara placere) un standard de facto. Cu ce ar fi
mai rau documentul "Office" xml ca standard de facto ?

Sa nu ne prefacem ca standardul propus provoaca animozitati din cauza
calitatii lui tehnice ! Asadar ...

Dan Matei