Arkadaşlar merhaba,

5.3 Ocak ayında çıkıyor, deneysel bir araç çubuğu NoteBookBar - Muffin
Arayüzü ile ilk kez yayında olacak.

Bunlara bir Türkçe karşılık bulmamız lazım, Muffin tasarım ekibinin
kullandığı isim, o aynı kalabilir ama Notebookbar özünde bana saçma
gelen bir araç çubuğu ismi... Bunun yerine mantıklı bir Türkçe
karşılık bulmamız lazım.
https://blog.documentfoundation.org/blog/2016/12/21/the-document-foundation-announces-the-muffin-a-new-tasty-user-interface-concept-for-libreoffice/

Bu yukarıda bahsettim önemsiz kısmıydı. Önemli olan konu ise
LibreOffice 5.3.0 sürümünde arayüzü %100 Türkçe olarak çıkarabilmemiz
için 9 Ocak tarihine kadar vaktimiz var.

 LibreOffice master – UI kanalında çalışmamız lazım 7095 adet
çevrilmeyi bekleyen kelime var.

Önemli not: Bazı kullanıcılar çeviri kalitesi için önermelerde
bulunmuş, sağolsunlar. Titiz bir çalışma örneği -daha doğru
karşılıklar ve daha Türkçe karşılıklar özen gösterdiğimiz bir konu.
Ama burada iki noktaya dikkat çekmek istiyorum:

1- Çeviri önceliği - > Çevrilmemiş içerik > derlemeyi etkileyen kritik
hatalar -> Çeviri kalitesini iyileştirme -
O nedenle öncelikle önerilerimizi çevrilmemiş satırlarla ilgili
yaparsak sürümlere yetişmiş oluruz. %100 oranına ulaştıktan sonra
çeviri kalitesi için çalışmak daha kolay ve zevkli olacaktır.
2- Türkçeleştirmede normal bir kullanıcığın aşina olduğu kelimelerin
dışına fazla çıkmamaık, Öztürkçe sınırını iyi korumak.

***

Son dönemde Pootle sunucusunda yaşanan bazı sorunlar nedeniyle çeviri
gönderiminde can sıkıcı bir yavaşlık oluyordu. Bu sorun ara ar devam
etse de büyük ölçüde çözüldü.

- bazı filtresel nedenlerle iş yerinde boş zamanlarda çeviri
gönderemiyorum. Ama önümüzdeki hafta elimden geldiğince aktif
olacağım. Çok fazla bir içerik değil, 7K kelimeyi 3 güne çok rahat
hallederiz.

Herkese kolaylıklar,

Selamlar, Saygılar
Zeki