Det betyder bare efter gæringen gå¨r lidt langsommere. Jeg har lige sat en magen til på lager, som stod ved 18-20 gr. Den er rigtig god. Giv den evt. et par dage mere end de to uger, så er I da sikker ;)
 
Jens G
----- Original Message -----
Sent: Thursday, March 11, 2004 4:43 PM
Subject: [Brygforum] gæringstemperatur?

Hej medbryggere!
 
Vi har netop flasket en portion "min første ale". I opskriften står der, at øllet i startenskal eftergære i flaskerne ved omkring 20-24 grader .Betyder det noget, hvis der er en smule koldere (ca 17-18 grader)?
Tak for altid gode svar til os der endnu ikke er så øvede.
 
Mvh. Bo og Janus


_______________________________________________
Brygforum mailing list
[email protected]
http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum
To get off the list, send a blank mail to [EMAIL PROTECTED]

Besvar via email