On Thu, Mar 11, 2004 at 05:50:20PM +0100, Pals wrote:
> Jeg har gæret øl ved stuetemperatur som har fået en meget uheldig kemisk
> eftersmag. Min stue er ikke så godt isoleret så gæringstemperaturen har
> ligget mellem 17 og 21 grader fra dag til dag. Nogle mener at smagen kan
> skyldes dette. Så nu prøver jeg med et varmelegeme til akvariebrug, som
> jeg har købt idag. Den skulle kunne holde 21 grader konstant.

Det er foerste gang jeg har hoert at temperatur svingninger har gjort det..
Sikker paa at temperaturen ikke har vaeret meget hoejere? Naar jeg bruger
flasker flytter jeg dem rundt alt efter hvor jeg har plads og temperaturen
svinger mellem 15 og 23 grader. Der har aldrig vaeret nogen bismag i noget
af det..


Besvar via email