Hej Jørgen

Sikringen sikrer mod overophedning med brand, røgskade eller defekt gryde til følge. Uden sikringen øges brandfare hvis gryden tilsluttes uden indhold. Det svarer til at blokere afbryderen på en kogekande, så længe der er vædske i, intet problem. Når den koger tør har du helt sikkert en brand efter et stykke tid.

Gryden er IKKE en indkogningsgryde. En "Einkoch Automat" (tysk) er en henkogningsgryde hvor man stiller glas med ex. frugt ned i med en sjat vand i bunden af gryden, men den koger ikke tør !

Cheers
2800 Jakob Vels

Den 06-03-17 skrev Jørgen K. Pedersen <[EMAIL PROTECTED]>:

 Tag bunden af gryden og lav en lus uden om sikringen, så er problemet løst en gang for alle – nemt og hurtigt! Jeg har kogt i timer med fuld knald, og gryden virker stadig, så jeg anser det ikke for risikabelt, det er jo trods alt en indkogningsgryde!