Hallo Patrick, Op 04-05-15 om 18:16 schreef Patrick Ruytings: > Dag iedereen, > > Ik heb nog geen ervaring met mailinglists. Dus extra info is welkom. > Jullie vragen om op de lijst te antwoorden. Doe ik het nu dan correct?
Wat je doet is bovenposten. Dat wordt veelal niet zo erg gewaardeerd in mailinglijsten. De bedoeling is eigenlijk dat je ingaat op de opmerkingen van iemand anders, en daar wat onder schrijft. Zoals ik nu doe. Mocht je een mailinglijst niet zo prettig vinden, dan kun je deze mailinglijst (en vele andere) overigens ook lezen via Gmane. Dat biedt een webinterface en een usenet-interface (nieuws): http://dir.gmane.org/gmane.linux.debian.user.dutch En je kunt er ook posten. > Ik werk met Google mail. > > Ziehier het antwoord op je vragen: > > root@virtualbox-debian:/media/cdrom# mount | grep /media/cdrom > /dev/sr0 on /media/cdrom0 type iso9660 > (ro,nosuid,nodev,noexec,relatime,user) > > patrick@virtualbox-debian:~$ sudo su - > [sudo] password for patrick: > root@virtualbox-debian:~# cd /media/cdrom > root@virtualbox-debian:/media/cdrom# ls > 32Bit cert VBoxSolarisAdditions.pkg > 64Bit OS2 VBoxWindowsAdditions-amd64.exe > AUTORUN.INF runasroot.sh VBoxWindowsAdditions.exe > autorun.sh VBoxLinuxAdditions.run VBoxWindowsAdditions-x86.exe > root@virtualbox-debian:/media/cdrom# sh runasroot.sh > Usage: runasroot.sh DESCRIPTION COMMAND [ADVICE] > > Attempt to execute COMMAND with root privileges, displaying DESCRIPTION > if possible and displaying ADVICE if possible if no su(1)-like tool is > available. > > De foutmelding blijft dus dezelfde. Ik heb daar niet veel ervaring mee, maar volgens mij moet je dat pakket virtualbox-guest-additions-iso installeren op de host, en dan daarna dit doen in Virtualbox: "Devices -> Install Guest Additions". En hoef je dus geen "runasroot.sh" te draaien. Maar ik kan het mis hebben. En mocht dat zo zijn, dan zou ik bij het commando het path naar het script aangeven. Dus bijvoorbeeld "sh ./runasroot.sh". Die "./" betekent: in de huidige directory. Verder zie ik dit "runasroot.sh" nergens in de documentatie terug, daar zie ik steeds "sh ./VBoxLinuxAdditions.run" staan: https://www.virtualbox.org/manual/ch04.html#idp96641072 Toen ik dit een keer deed (dus met "Devices -> Install...") wou de guest na het installeren van die additons niet meer booten. Misschien had ik de host eerst moeten rebooten want ik had daar een nieuw kernel geinstalleerd. De oplossing kwam door in grub van de guest de boot-optie "noapic" te geven. Dat hoefde maar eenmalig, na wat rebooten ging het daarna goed. Groet, Paul -- Paul van der Vlis Linux systeembeheer, Groningen http://www.vandervlis.nl -- To UNSUBSCRIBE, email to [email protected] with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [email protected] Archive: https://lists.debian.org/[email protected]
