Dag Paul,

Op 5 mei 2015 13:52 schreef Paul van der Vlis <[email protected]>:

> Op 05-05-15 om 13:29 schreef Geert Stappers:
>
> >> Mocht je een mailinglijst niet zo prettig vinden, dan kun je deze
> >> mailinglijst (en vele andere) overigens ook lezen via Gmane.
> >> Dat biedt een webinterface en een usenet-interface (nieuws):
> >> http://dir.gmane.org/gmane.linux.debian.user.dutch
> >
> > Dat is een omweg. Mailinglists hoeven helemaal niet via een webserver.
>

Voor mij is het zo al moeilijk genoeg. Ik probeer het via gmail te doen.
Wat ik momenteel doe is:

- 'Allen beantwoorden' selecteren.
- Het adres op wie ik reageer verwijderen en dat vervangen door het adres
van de mailinglijst.


>
> Mailinglists zorgen voor veel e-mail in je mailbox, daarom hebben ze
> best een hoge drempel.
>
> De laatste tijd gebruik ik vooral usenet om mailinglists te lezen. Dat
> is vooral erg handig bij mailinglists met een hoog volume die ik maar
> weinig lees, zoals de kernel mailinglijst.
>

Mailinglijsten volgen via Usenet...dat zou handig kunnen zijn.
Kan dat met elk programma?
Ik gebruik Forté Agent als nieuwslezer.


>
> Een ander voordeel van Gmane is, dat je ook goed door oudere berichten
> kunt bladeren.
>
> Een nadeel van Gmane is, dat ze hun eigen naamgeving gebruiken. Daardoor
> is het soms lastig te vinden hoe een mailinglist in Gmane heet.
>

Bedankt voor de tip!

Groeten,
PAtrick

Antwoord per e-mail aan