Dag Paul, Op 5 mei 2015 13:52 schreef Paul van der Vlis <[email protected]>:
> Op 05-05-15 om 13:29 schreef Geert Stappers: > > >> Mocht je een mailinglijst niet zo prettig vinden, dan kun je deze > >> mailinglijst (en vele andere) overigens ook lezen via Gmane. > >> Dat biedt een webinterface en een usenet-interface (nieuws): > >> http://dir.gmane.org/gmane.linux.debian.user.dutch > > > > Dat is een omweg. Mailinglists hoeven helemaal niet via een webserver. > Voor mij is het zo al moeilijk genoeg. Ik probeer het via gmail te doen. Wat ik momenteel doe is: - 'Allen beantwoorden' selecteren. - Het adres op wie ik reageer verwijderen en dat vervangen door het adres van de mailinglijst. > > Mailinglists zorgen voor veel e-mail in je mailbox, daarom hebben ze > best een hoge drempel. > > De laatste tijd gebruik ik vooral usenet om mailinglists te lezen. Dat > is vooral erg handig bij mailinglists met een hoog volume die ik maar > weinig lees, zoals de kernel mailinglijst. > Mailinglijsten volgen via Usenet...dat zou handig kunnen zijn. Kan dat met elk programma? Ik gebruik Forté Agent als nieuwslezer. > > Een ander voordeel van Gmane is, dat je ook goed door oudere berichten > kunt bladeren. > > Een nadeel van Gmane is, dat ze hun eigen naamgeving gebruiken. Daardoor > is het soms lastig te vinden hoe een mailinglist in Gmane heet. > Bedankt voor de tip! Groeten, PAtrick
