On Tue, Oct 30, 2007, Ori Idan wrote about "Re: תקש??? רע???":
> הרעיון על פניו הוא יפה, רק שאני לא חושב שעל עמותת המקור לספק שירות חינם
> ללינוקס.

לדעתי, אם העמותה יכולה לארגן בקלות מעין שירות תמיכה התנדבותי שיש לו סיכוי
להצליח, אז אין סיבה לא לעשות זאת. למעשה, זה בדיוק מה שרשימות דיוור כמו זו
ועוד יותר linux-il עושות! אבל, ופה האבל הגדול - רשימות הדיוור הוכיחו הצלחה
לאורך זמן. מדוע? לדעתי, הסיבה המרכזית לכך היא שלא רק השואלים נהנים להיות שם,
אלא גם העונים, שלא ממש רואים עצמם כ"מתנדבים" ש"משקיעים את זמנם בהתנדבות", אלא
אנשים שבעצם נהנים לקרוא ולכתוב ברשימת הדיוור. יש לכך הרבה סיבות - ולדעתי
העיקרית היא שהתקשורת ברשימה היא פומבית ולא אחד-על-אחד - לכן גם אנשים "מומחים"
יכולים ללמוד משהו חדש משיחה של מישהו אחר, ואנשים גם נהנים להראות לאחרים שגם הם
יודעים תשובות ("בניית reputation"). בנוסף, מי שעונה יודע שיש סיכוי שתשובתו
תעזור לא רק לאדם אחד (השואל) אלא לנוספים ברשימה, ולנוספים בעתיד (שיקראו את
הארכיון או יחפשו בגוגל).

למרבה הצער, אני לא רואה איך זה אי-פעם יקרה בקו תמיכה טלפונית אחד-על-אחד.
מי שיתנדב לענות לאותו קו יעסוק ברוטינה משעממת של מענה שוב ושוב על אותם נושאים,
בלי שיוכל ללמוד משהו חדש ומעניין (אלא אם כן פתרון בעיות התקנה זה משהו שמעניין
אותו), בלי שום בניית reputation, ובלי שום "מינוף" לתשובותיו (הן יעזרו רק לאדם
בודד ולא להרבה). קל להתמיד בתמיכה מסוג זה כשמדובר בעזרה לחברים בהתקנת לינוקס,
או בעבודה בתשלום, אבל לדעתי, רק מעטים יוכלו להתמיד בזה כשמדובר בסתם מתקשרים
ובהתנדבות.  ועוד לא התחלתי לדבר על בעית ה 80/20 הידועה - 20% מהמתקשרים יגזלו
80% מזמנך, לעתים קרובות על שטויות.

אבל אם אתה מצליח להשיג מספר מתנדבים שדווקא רוצים לנסות את זה - אני לא רואה
סיבה מדוע לא. התשלום של 50 שקל בחודש בוודאי לא צריך לעצור אותך.

--
Nadav Har'El                        |    Tuesday, Oct 30 2007, 18 Heshvan 5768