On Tue, Oct 12, 2010, orenbn wrote:
> לשאלתכם כן זה היה בSHELL ברגע שאתה פותח את שורת הפקודה - קופצת לה הודעה
> קטנה לבן על גבי שחור אבל היה מעניין לקרוא על האיזכור למשפט המוזר הזה

כלומר, כל הטענות שעלו פה בנושא "הבדיחה" של מינט שגויות לחלוטין (אני לא מדבר
עכשיו על העניין השני - הבלוג של יוצר ההפצה).

למעשה, בדיחת הקרש על מלחמת לבנון כלל לא נכתבה ע"י יוצר מינט - ולא בטוח
שאפילו נולד כשהיא נכתבה. היא פשוט הגיע יחד עם החבילה "fortune", שנפוצה
בכל הפצות הלינוקס, ולצערי אני מגלה עכשיו שהיא מכילה את השורה הזו. אם אני
מסתכל על /usr/share/games/fortune/riddles על התקנת ה fedora 13 שלי, אני מוצא
גם אצלי על המחשב:

Q:      Why did Menachem Begin invade Lebanon?
A:      To impress Jodie Foster.

שתי מסקנות: 1. יוצר מינט *לא אשם* בבדיחה הזו - הוא בוודאי לא בדק את כל
ה fortunes לפני שהכניס את החבילה להפצה שלו. 2. אין שגיאות כתיב או אנגלית
במקור - השגיאה הייתה רק של מי שהעתיק את הבדיחה לבלוג שלו.

אגב, שורה מעל הבדיחה על בגין, מצאתי את הבדיחה הזו:

Q:      Who cuts the grass on Walton's Mountain?
A:      Lawn Boy.

הבדיחה הזו אפילו יותר ישנה - הסדרה "The Waltons" שעליה היא צוחקת (והדמות
"John Boy" עליה הבדיחה מדברת) היא משנות השבעים.

אגב, הבדיחות הגרועות ברשימה זו לא יורדות רק על בגין - יורדים שם גם על
עורכי דין, סקוטים, פרוטסטנטים, מקסיקנים, פולנים, שחקני כדורגל, ועוד. מה שגרוע
במיוחד בבדיחה על בגין היא פשוט שהיא לא מצחיקה - רוב האנשים היום פשוט לא יבינו
אותה (ובוודאי לא יצחקו), וזו הסיבה שלדעתי צריך למחוק אותה - לא אנטישמיות.

האם מישהו יודע איפה ה upstream של fortune?

--
Nadav Har'El                        |   Wednesday, Oct 13 2010, 5 Heshvan 5771