On Tue, Oct 12, 2010, Yaron Shahrabani wrote about "Re: Impressing Jody Foster":
> מסכים אתך ולמרות חוסר הרצון לערבב היה סיפור לפני כמה שנים שאל קעידה הצפינו
> מסרים באמצעות PGP/GPG והקשו על הCIA בפענוח המסרים (הקשו הכוונה גזלו יותר
> מדי זמן עד שההודעה כבר הופכת לא רלוונטית), כנל לגבי אתר מחבלים של הגיהד
> שהסביר כיצד להצפין הודעות באמצעות אחת ההצפנות שרשמתי קודם, לכן כשסורספורג
> שכפופים לממשלת ארצות הברית חסמו מספר מדינות עוינות אני בהחלט הבנתי את
> המשמעויות המתבקשות והסכמתי למהלך.

אני לא מבין מדוע אתה מבין. אם תחפס בגוגל, תוכל למצוא בוודאי אלפי (אם לא הרבה
יותר) אתרים שניתן לקבל מהם את gpg (אם להשתמש בדוגמה שלך) - בתור קוד מקור, בתוך
הפצות לינוקס שונות ומשונות, עבור windows, ועוד. האם באמת יש טעם *מעשי* בחסימת
אתר אחד (סורספורג') כשאלפים אחרים לא חסומים? ובכלל, אם המחבלים מצליחים להעביר
אנשים וחומרי חבלה בין ארצות, כמה קשה להם גם להעביר דיסק של לינוקס?

כך שלא - לדעתי לכל צעד מסוג זה אין אף-פעם משמעות מעשית, אלא רק משמעות הצהרתית-
פוליטית.

אגב, אם תסתכל על הרשימה השחורה של סורספורג', תמצא שם לא רק את ה"חשודות
המיידיות" אירן וסוריה, והחשודות הבאות סודן וסוריה, אלא גם את קובה. האם גם
הקובנים תומכים בטרור? לדעתי, זוהי סתם חסימה פוליטית, המשך האמברגו שהתחיל
בשנות השישים, והיא פסולה בדיוק כמו חסימת ישראל. אין לה שום מטרה מעשית מלבד
לחץ על משטרו של פידל קסטרו - ורוב אזרחי ארה"ב היום יגידו לך שאין להם אפילו
מושג לשם מה.

--
Nadav Har'El                        |     Tuesday, Oct 12 2010, 4 Heshvan 5771