2013/10/30 Tomer Cohen <tom...@gmail.com>

>  הדיון הזה מצחיק אותי. באמת. במקום להתעסק בדברים מהותיים אתם מתעסקים
> בלזרוק רפש אחד על השני. אם לא טוב לך משהו, אתה מוזמן להציע לו פתרונות, ואם
> אתה מסריח, כדאי שתלך להתקלח.

> כפי שאדיר כתב בדיון הזה קודם, ומזה התעלמת באלגנטיות, טענתו היא שלא הושאר
> הרבה תיעוד של המערכות השונות לוועד הנכנס. אישית יוצא לי מידי פעם להציץ
> בתיעוד החלקי הקיים בוויקי, ואני כבר שנים מטריד נציגים שונים בוועד (שמתחלף
> עם הזמן) בבקשה שיעדכנו את המידע שמופיע שם כי זה נושא שמעניין אותי.

​תומר, אני באמת מכבד אותך. כתוכניתן שזה המקצוע שלך. אבל המקצוע שלי זה
סיסטים ואני בו בערך איזה 7 שנים. בעבודה הראשונה שעסקתי בה, לא ידעתי דבר.
והחפיפה היתה: זה הראק שלנו, גם כאן יש לנו שרתים, וזה גם שלנו. הכל בוויקי,
אבל הוא לא מעודכן. מעולם לא עברתי חפיפה. באף עבודה. לא משהו רציני. מעולם לא
היה ממש תיעוד. באף מקום. והאמת, לא ממש צריך את זה. כל מה שאתה צריך נמצא
במערכות. בכמה פקודות, אתה יכול לדעת כל מה שאתה רוצה לדעת על השרת. לכן זה
לינוקס, לכן זה פאן, ולכן מה שאדיר כתב זה לא כזה מדוייק בכלל ואפילו לא קצת. ​

> [...]
> לפני זמן רב? הרי ברגע שאתה מקבל לידיך שרת חדש, אתה מצפה לקבל מידע על
> המערכות הקיימות בו, ואתה לא צריך לבלוש אחרי כל סיבית שנכנסת או יוצאת מהשרת
> בשביל לגלות שמישהו הגדיר תסריט שמתחבר לשרת פעם בחודש על משתמש root כדי לבצע
> גיבוי שלו, או לחילופין שישנו איזה cronjob בשרת שמעלה את הגיבוי החדש אל
> תאגיד רם און הטלת רפש בחוצות העיר בע"מ ובניו.

>  עד כמה שאני זוכר גם אתה היית פעם בוועד. רק כדי לצאת מידי אחריות, אתה יכול
> להראות לי בבקשה תיעוד מסודר מתקופתך על השרת המדובר? למשל יהיה מעניין לגלות
> שהיה תיעוד מסודר על תדירות הגיבוי, אופן פעולתו, זמינותו והמקומות בהם נשמרים

​כפי שכתבתי, לא צריך תיעוד. היו לי מספר שיחות עם אדיר והסברתי לו את עקרונות
העבודה עם כל דבר.
שמע, אני מתחזק כיום 200 שרתי לינוקס. זה אחד הקלסטרים האזרחים הגדולים במדינת
ישראל. תן קצת כבוד לזקנים נאלחים, שאנחנו ידועים על מה אנחנו מדברים.

תיעוד מסודר תמצא ב- /var/log. הכל שם. צריך רק לדעת לחפש (ולא, לא היית מתקבל
לעבודה כאיש סיסטם :))​

>  אבל לא צריך זכרון של פיל כדי לזכור את כל הפעמים שכתבתי ברשימה של הוועד
>>
> רגע, המקום בו נשמר תיעוד של המערכות הוא ברשימת תפוצה הסודית של הוועד? האם
> תסריט כל־כך סודי שאי־אפשר היה למשל לפרסם אותו במקום קצת יותר ציבורי? לכל
> הפחות אני חושב שיהיה ראוי שיתפרסם מידע מסודר על מי מבצע את הגיבוי כדי שאפשר
> יהיה לפנות אליו בעת הצורך. רצוי גם לא ברשימת תפוצה, כי זה לא שורד את הזמן,
> ואתה לא יכול לצפות מאדם שיבחר לוועד בעוד מספר חודשים לקרוא את ארכיון רשימת
> התפוצה חמש שנים אחורה כדי למצוא בין שלל זיבולי השכל משהו משמעותי יותר.

​שום רשימה סודית. הרשימה פתוחה לוועד ולוועדת הביקורת.

אדיר היה בוועדת הביקרת כשאני הייתי בוועד. נו די, תומר, אתה נכנס למקום לא
טוב. באמת שאתה לא ממש סגור על כל השיט שיש כאן :).

אגב, מוזר שאתה מגלה פחות סקרנות מה נעשה עם הכסף של החברים בכל הנוגע לאוגסט
פינגויין. ​

מצטער, עד לכאן הגעתי :)