הי.

הרגע שי ברגר הודיע לי שלפי בקשתי, אני כבר לא רשום כחבר בעמותת "המקור". זה
לא צעד הצהרתי או שיט כזה, ואני באמת לא חושב שאפשר לבוא בטענות לאף אחד ממי
שתרם לעמותה כחבר וועד או בכל תפקיד אחר. אני כן חושב, ז"א, אני לא מצליח
לחשוב על צורך אמיתי לקיום העמותה. ודווקא מאוד בא לי בטבעיות לחשוב על המחיר
של קיום העמותה. שאנשים שרוצים לעשות, מוצאים את עצמם מבצעים מטלות מנהלתיות
חסרות חשיבות ולנהל כספים שאף אחד לא ממש צריך.

לא צריך להיכנס לדיון היסטורי, ואוגסט פינגויין היה מפגש חשוב להרבה מאוד
אנשים. אבל כיום, עם העושר של המפגשים המתקיימים כל הזמן במדינה, מה שצריך זה
רק לארגן קבוצה איכותית ב- meetup . יש טונות של חברות שישמחו לארח מפגש שכזה.
לא כסף, לא מנהלות, לא ניהול חברים, לא תקנון, ולא סירבול ולא רואה חשבון
ועורך דין וחשבון בנק, זאת כמובן בתנאי שרוצים ליזום מפגשים. כבר כיום יש עושר
מרשים, וזה מסתדר נהדר גם ככה.

קיימת קהילת תוכנה חופשית שוקקת במדינה ויש פרויקטים מדהימים שנעשים לפי
התפיסה (החל מכנסת פתוחה ועד התקציב הפתוח), בצבא, בתעשיה, בחברות ההזנק. כמות
התוכנה החופשית מכפילה את עצמה כל שנתיים. כבר קשה לעקוב. דרכה של התוכנה
החופשית ניצחה, וכל מי שהיה בעמותה תרם לזה.

פעם אנשי התוכנה החופשית היו מיעוט. כיום בכל חור יש אנשים שישמחו ללמוד עוד
על הכלים שהם עושים בהם שימוש.

חבל לכבול את הפעילות של אנשים הרוצים לקדם תוכנה, משום שהיא תוכנה חופשית, אל
תוך עמותה. עמותה היא בעצמה כלי של הממשל, המגביל את היכולת לבצע שינויים
אמיתיים (או לחליפין, כלי לביצוע מעשה מרמה).

אילו הייתי חבר עמותה, ואילו הייתי יכול להצביע, הייתי חושב לתרום את נכסי
העמותה לאגודה לזכויות דיגטליות. לא שאני חבר שם, אבל יש שם המון פעילי תוכנה
חופשית ואני חושב שהם מקדמים גם את רעיון התוכנה החופשית.