Ja onhan QSL aina QSL, noistakin tänään Kiinasta tulleista tupsahti 3
asemapistettä.  =)
Ikävimpiä ne, jotka lähettävät raportin takaisin omin merkinnöin.
Tuollainen oma raportti kansiossa ei kovin ilahduta.
Kymmenien vuosien aikana kirjallisiin jenkkiraportteihinkin on tietääkseni
joskus tullut vastauksena kuuntelijan oma raportti takaisin merkinnällä
"OK" tms.
Liki samanlainen kauhistus kuin email...
Hui!
DX- urani aikana minulle on tullut kaksi kuunteluraporttia takaisin.
Eka oli Papua-Uusi Guineasta.
Asema Radio East New Britain, Rabaul, taajuudelta 3385kHz.
Mutta asema ei kai raporttia tarvinnut?
Mukana tuli tosi upeasti ja todella tarkasti (!) täytetty normaali
papu-qsl, takana kartta.
Tuo asema parin- kolmen muun papun kera kuului 90 metrillä 1981 kiitettävän
hienosti.
Muita en raportoinut, ja Rabaulkin säännöllisesti vuoden vaihteen keleillä
1981 tipahti heti kun indoasema RRI Ternate Molukeilta valtasi taajuuden
kun aikaa meni tunti tai pari.
Ja tuo RRI Ternate ei vastannut, perr....

Nyt tänä vuonna sain yhden raportin takaisin.
Country Radio Prahasta, Tsekistä.
Kuuluhan tuo päivätehoilla talvisin aina pelkällä ferriitillä taajuudella
1062kHz.
Raportoidessani heti aluksi soi "Do Not Forsake Me, Oh My Darlin" yhdestä
parhaimmasta länkkäristä "Sheriffi."
Ja ohjelmakohtia vaikka kuinka. Tasatunnilta kukko kiekuu yms.
Tuo vastasi lähettämällä raporttini takaisin.
Verifionniksi tuohon oli lykätty aseman leima, jonka alla (sentään
omakätinen) allekirjoitus sepustettuna kuulakärkikynällä.
Huoks.
Nykyisten väljien verifiointisysteemien mukaan hyväksyn, tuo kai sitten  on
QSL.
Parikymmentä vuotta sitten olisin ollut toista mieltä...

t. MNI Hailuodosta