AIKOINAAN ELI 70-luvun lopulla, huvikseni raportoin ns. aikamerkkiasemia. Tuo oli aikaa, jolloin piti etenkin koulukaveri päihittää pistesaldossa.

Aikamerkkiasemistahan ei pisteitä saanut. Silti, niitä oli jännittävää yrittää saada kuuluvilleen, kun olivat pienitehoisia ja kaukana. Ja vastauksensa poikkeuksetta olivat erittäin ystävällismielisiä: kai herkistyivät, kun joku kahjo kaukana piippejään kuunteli. CHU, WWV, WWVH, YVTO, mitä näitä oli.

MAAKUNTALEHDEN toimittaja sitten kotonani kävi vuonna 1978 miuta jututtamassa DX-kuuntelusta. Olivat lehdestä päin miulle soittaneet ja jututukseen pyytäneet.,

Kundi siinä sitten huoneeni nojatuolissa suurin piirtein haukotteli ja hiuksiaan suki. Ihmettelin, jotta millä asialla tuo jätkä oikein on, eihän se edes ole miulta kysynyt mitään oikeasti DX-kuuntelusta. Pyysi sitten mukaansa QSL-kortteja lehteen kuvattaviksi.

Jätkän asenne ja olemus epäilyttivät miuta siinä määrin, että annoin mukaansa vain neljä ns. rupukorttia. Jälkeen päin, eniten miuta jäi harmittamaan, että olin mukaansa antanut WWVH:n kusillin, sillä tuo kusilli oli ensimmäinen "havaijilaiseni". Sitä lehtijuttua DX-kuuntelusta ei tuossa lehdessä koskaan ilmestynyt, enkä noita kusillejani koskaan takaisin saanut. 15 vuotta myöhemmin, olin itse tuossa lehdessä toimittajana.

Ja nyt mennään kesäkokousten jälkeisiin ruumisarkkuihinkin. Ja joku sinne menee, mittani on kiristämisestä sekä uhkailusta täysi. Jokin laita pitäisi poliitikoillakin olla!!!!!

MIE KUUNTELEN mitä tahansa, etenkin yritän kuulla poikkeuksia, vaikka en pistettä saisikaan. Jotkut kuuntelevat vain pisteestä.

73, IS