Vzhledem k tomu že se mi chyba na domácím PC vyskytuje zřejmě častěji tak
další poznámky (dnes se objevila za necelé dvě hodiny 2x):
- na obrázku je vidět můj případ co se vždy stane. Na horní polovině je
původní kód, na spodní je po chybě - vždy je to v mém případě řádek
na kterém je jen TAB a zavírací závorka.
(viz http://demo1.kostax.cz/!temp/pspad.png )

- když jsem to teď zjistil u jednoho PHP souboru a zkoušel se ctrl+Z vracet
zpět v minulosti souboru, tak tam chyba stále zůstává (chtěl jsem zkusit
zda editor nemá náhodou v historii a vracením zpět ji také neopraví)

- vypadá to jako by šlo o nějaký problém se sbalováním kódu, ALE -
zrovna v tomto případě (a v mém případě je to u většiny PHP souborů)
šlo o soubor kde jsem měl místo PHP vybranou syntaxi HTML a sbalování kódu
tedy bylo v menu zašedlé a vypnuté.

- také jsem nepoužil žádnou z funkcí na přeformátování kódu

Tak třeba tím trochu pomůžu

--
<https://forum.pspad.com/read.php?4,76932,78662>
PSPad freeware editor https://www.pspad.com