C'est une caractéristique des fibres monomodes d'être plus "sensibles" aux contraintes à 1550nm qu'à 1310nm.
On utilise d'ailleurs cette propriété pour détecter les contraintes sur les points de raccordements : fort écart (>0.1 ou 0.2dB) entre les atténuations à 1550 et 1310 nm.
Les atténuations dont vous faites part sont énormes. Il doit probablement y a voir un soucis sur le cheminement du cable.

Jean-Christophe Ebert

Responsable Travaux - Works Manager

5 Quai Marcel Dassault, 92150 Suresnes, France

 +33 1 46 77 40 22
 jceb...@waycom.net

Gestion de vos tickets
https://support.waycom.net

This message is confidential. It may also be privileged or otherwise protected by work product immunity or other legal rules. If you have received it by mistake, please let us know by e-mail reply and delete it from your system; you may not copy this message or disclose its contents to anyone. Please send us by fax any message containing deadlines as incoming e-mail are not screened for response deadlines. The integrity and security of this message cannot be guaranteed on the Internet.