Hola nois, no he seguit massa aquest fil però em sembla que hi he de dir la meva.

A Tona hi ha un accés molt particular i dona una miqueta de feina el fer la alta ja que he de modificar l'script de iptables per autrotzar les IPs, però el model que estic plantejant a Santa Eulalia de Riuprimer, Sant MArtí de Centelles, Collsuspina i Gurb es el de aplicar un iptables que permeti les IPs dels APs d'aquest municipi, en realitat es el que esteu fent amb el proxy federat, qualsevol usuari es dona d'alta i funciona, llavors la feina d'administració es limita a autoritzar un AP quan s'en posa un de nou, inclus penso que seria possible autoritzar 10.0.0.0/8, ja que si la porta d'enllaç dels APs no apunta cap a la ADSL ja no funciona, per tant administració zero.

A mes hi instal·lo el proxy smtp-gated que permet controlar el correu que surt per: fer els registres legals, evitar enviar virus i spam, s'alimenta del clamav i spamassassin.

Tant squid com smtp-gated es poden configurar com a transparents, de manera que ja no calen usuaris, als registres queda tothom identificat amb la IP i com que les IPs son estàtiques sempre sabem on estan instalades, excepte si a algun lloc es permet connexio dinàmica per DHCP.

Tal com tinc el filtre iptables, tampoc permet p2p, només es permet el que es vulgui, navegar, correu, ftp, Terminal-server, etc...

A mes es pot autoritzar a una IP concreta a fer us d'algun port en concret.

Permet obrir portes de la ADSL cap a IPs interiors.

També permet sumar mes d'una ADSL, a Tona en fem servir dues i estic estudiant Gurb per sumar-ne tres.

I us puc assegurar que el rendiment de les ADSL augmenta molt, ja que no hi ha paquets que no saben per on sortir.

Perquè funcioni bé, només cal fixar les rutes default que apuntin cap a la ADSL que interessi, crec que algú ja n'ha pres nota per afegir-ho a l'unsolclic.

A http://guifi.net/ca/node/7473 hi ha el primer document que vaig fer, hi faltaria la redirecció per smtp-gated que es igual que per squid pero entre la porta 25 i 9199.

Del que no hi ha documentació es de com sumar les ADSL, però es pot fer.

M'agradaria que desaparegués la idea de que donar accés per porta d'enllaç genera molta feina administrativa, tant si te proxy transparent com no. La feina administrativa que tinc a Tona només consisteix en afegir les IPs manualment a iptables i squid cada vegada que fem una alta.

Quim

----- Original Message ----- From: "Ramon Roca" <[EMAIL PROTECTED]>