Hola Roger, bona tarda.

T'explico una mica mes de la història i així comprendràs allò d'Iberbanda.

Fa quatre anys comprem aquesta masia amb la intenció de viure permanentment i muntar un petit negoci, vaig sol·licitar a telefònica una línia i encara no l'he aconseguit, la caixa mes propera esta a 400 metres però diuen que la inversió és molt alta, llavors em van oferir un TRAC digital amb connexió a internet a 512 Kb. Però res d'això no ha funcionat ja que no amb si que vengen a instal·lar-lo, ( he reclamat fins i tot al santisimo papa de roma) és per això que he buscat altres alternatives per a la connexió tant de telèfon com d'internet, així és com vaig conèixer Guifi.net, Iberbanda i altres opcions, ja es que ara Iberbanda és majoritàriament de telefònica, però m'és igual si aconsegueixo una connexió eficaç. Ja que una part del nostre futur està totalment lligada a internet.

D'altra banda estic totalment d'acord amb la filosofia de Guifi.net i volgués contribuir a fer-la mes gran en la mesura de les meves possibilitats.

Gràcies per la teva prompta resposta.
Seguim...
M.

Roger Baig Viñas escribió:
Ei, accidentalment he enviat el correu anterior quasi bé sense
contingut; ho torno a provar:

Manu,

Pel que veig la zona a on estàs hi ha poca cosa executada, tot i que
la gent de l'Anoia i la del Penedès estan guanyant territori a marxes
forçades! Jo el que et recomanaria és que et posessis en contacte amb
ells i que els ajudessis a fer el desplegament, en aquest cas fent-te
arribar la xarxa fins a casa teva. Com que has tret el tema
d'Hiberbanda, deixa'm explicar-te que les filosofies són molt
diferents: mentre Hiberbanda es basa en el model tradicional d'empresa
de serveis subvencionada a on els clients només són això, clients el
sentit més pur de la passivitat, a on l'objectiu de l'empresa només és
el fer peles, a guifi.net la xarxa l'anem fent entre tots en la mesura
que podem. Deixa-m il·lustrar-t'ho una mica: Al model Hiberbanda només
podràs fer això: 1r-. confiar que t'arribi el senyal (dius que el
tècnic et va dir que necessitaves una torreta de 15m, per tant se
suposa que un cop l'hagis posat, sí que t'arribarà), 2n-. esperar t'ho
vinguin a muntar, pagar-los, i tenir la sort que t'ho facin bé, 3r-.
anar pagant cada mes la quota i esperar que res s'espatlli, perquè si
passa, només ells t'ho poden arreglar. Al model guifi.net la cosa
canvia, i molt, ja que el protagonista actiu hauràs de ser tu (així és
com cadascú de guifi.net s'ho ha fet): 1r-. t'hauràs d'anar a buscar
la connexió allà a on et sigui més fàcil, per això pots comptar amb
l'ajuda de la gent de guifi.net (ja has vist la resposta de l'Aleix,
per exemple), i per fer-ho t'hauràs de pagar els equips (que seran
teus i de ningú més, i per tant els administraràs com tu vulguis) i
te'ls hauràs d'instal·lar (també hi ha empreses que ho fan, les quals,
evidenment, per fer-ho cobren -a guifi.net el lliure marcat està
garantit, ja que tothom té la mateixa informació)  2n-. a partir de
llavors mateix ja podràs gaudir de la xarxa oberta fins que tu te'n
cansis (tan de bo no passi mai).

Vinga, sàpigues que a guifi.net hi trobaràs tot el suport que
necessites si finalment optes per aquesta opció.