Ferskvand og havvand??? - Øresund og dit område er så vist jeg ved salt!
Og langt hovedparten foregår jo relativt tæt på kysten! Og som jeg også
skriver, kan sagen selvfølgelig være en anden ved kryds og andre
tidspunkter hvor man er langt fra land!
Når jeg nævner at eliteroer ror på en sø (ferskvand) hele året er det
mere for at illustrer hvad kajakfolk vil opleve ude i den virkelige
verden - efter et kursus.
I frostvejr er det vist også ligegyldigt om der er 300 meter eller 1 km
til land.

Du nævner at det kan være svært at holde sig fast i bølger - ja, og
derfor bør man også tage sine forholdsregler når man er ude i bølger -
bruge sin fornuft som du og jeg underviser i (tror jeg da ;o)) og evt.
bruge vest, tage våddragt på eller hvad ens erfaring nu siger er bedst.
Vores opgave er at overbevise eleverne om at de hellere skal være på den
sikre siden end at tage chancer.

Hvor mange af dem der drukner bruger tørjakke? Statstikker, er meget
godt til nogle ting, men skal siger ikke alt. At man falder i vandet fra
sin jolle iført shorts og T-shirt en lun forårsdag.
Personligt vil jeg hellere have min tørjakke på end min vest hvis jeg
skal ud og svømme.

Med venlig hilsen

FarOut / Jakob Hertz
Website: www.FarOut.dk