Det er ærgerligt at der skal komme sådan en tone ind i en ellers god og
vigtig debat omkring sikkerhed, falsk sikkerhed, hvordan vi selv gør og
hvordan vi skal opføre os over for alle de nye roer rigtig mange af os
introducere for sporten _ det er jo langt fra kun os der gør det
professionelt der har nye med).
Jeg håber vi kan få en god tone med saglige indlæg.

Søren!
Jeg finder det, arrogant (for at blive i dit ordvalg) at du kommer med
den slags firkantede holdninger om hvad der er rigtigt og hvad der er
forkert.
Jeg opfatter det som dybt naivt, hvis man tror man kan revolutionere
verden, med firkantede regler. Og hvad nytter en vest uden på en T-shirt
hvis vandet er koldt?
Lær nye i sporten at tænke selv, kun på den måde mindskes risikoen for
ulykker.
Jeg tænker mig meget om i hvordan jeg opnår en sikkerhed på mine og
elevers vegne. At du opfatter tingene på en anden måde berettiger dig
ikke til at kalde andre måder arrogant!
Din sammenligning til klatring holder på ingen måde i forhold til et
havkajak kursus i Øresund evt. uden at jeg har vest på (men evt. en
tørjakke) - Jeg underviser som du ved i begge dele! Men som instruktør
skal man da også bruge sin sunde fornuft, og kende sig selv! Både når
man er ude med elever og på egen hånd, og der er naturligvis forskel på
de 2 situationer og de forholdsregler der skal tages!

Med venlig hilsen

FarOut / Jakob Hertz
Website: www.FarOut.dk