Mit indlæg skal ikke ses som svar på Peter U´s indlæg men mere lidt til det
hele.

Jeg var også inde og høre J.A. foredraget i Århus. Og jeg hæftede mig også
ved hans mening om rulning med en pakket kajak.

Sidste sommer var vi en blandet flok på overnatningstur.  Jeg skulle kun
have 3-4 overnatninger så der var nok ikke proppet i kajakken men den var
fyldt op alligevel. (Vin, pandekagedej osv)
Med på turen var et par og deres 13 årige søn. Og om eftermiddagen da folk
skulle lære rul, var sønnen rundt i min pakkede Squall efter en 5-6
forsøg. Uden at han er speciel stor og stærk. Jeg kender så ikke en Yukon
Ekspedition som J.A. bruger så jeg ved ikke om den er speciel svær at
rulle. Den er vist 440 gange 61.

Men personligt ville jeg nu foretrække kun at få ansigtet vådt fremfor at
skulle helt ud i det kolde vand. Men det er da klart at det kræver øvelse,
øvelse og øvelse. Personligt er jeg heller ikke for god til at rulle eller
få øvet. Jeg kan godt rulle med lastet kajak og jeg synes ikke det
umiddelbart er sværere. Der var en der skrev at det er anderledes, og det
er nok også sådan jeg vil karakterisere det.  Jeg tror at inertien i en
lastet kajak hjælper.

Peter Unold skrev: >>Hvad kan vi(Havkajakroerne) gøre for at aflive myten
om at man ikke kan
rulle med en lastet kajak?<<

Tjah det ved jeg ikke helt. Men det er da lidt træls når en stor
personlighed som J.A. siger at man ikke kan rulle en lastet kajak. Især
fordi mange mennesker måske sluger det råt.

mvh
Alfred Voetmann
Viby

Besked sendt af Alfred Voetmann<email ikke opgivet> fra webforum Havkajak Snak.
<http://nx.dk/~havkajakroerne/php/phorum-3.4.2/read.php?f=7&i=961&t=898>

Besvar via email