On Sat, 31 Jul 2004 17:10:27 +0200, Pere Castells wrote:
> La foto també la vaig rebre, ... ojo !!! fa temps i no era de la pagina que dius
> (llàstima
> que no la tingui), per tant igual  ... la llicencia .... algú s'ho ha de fer mirar??

I què et diu que algú altre no li llevés al Gorka i que per això ara
hi posi marca d'aigua?

En Gorka sovint fa fotomuntatges, no és cap disbarat pensar que va ser així.

Jo tampoc en posava, de marques, i ara sí.  Em molesta que es copiïn i
enviïn continguts sense citar l'original amb el fàcil que és enviar un
enllaç.  Per molts que posem continguts de franc a Internet, la
visibilitat és l'únic pagament.

La marca no és més que una forma de posar una solució --no
definitiva-- als que fan el mateix que tu.

Si el teu objectiu hagués estat respectar la font, t'haguessis
assegurat de si podies o no extreure només la foto.  Això es fa mirant
la llicència, CC en aquest cas.  Diu que no es pot.

Si es té sensibilitat per tractar amb ètica la propietat aliena (*),
es sol llegir.  En el cas de la CC basta llegir-la un cop, perquè per
tot n'hi ha i diuen el mateix. És ben curta.

(*) Això que algú tendenciosament intenta presentar-ho com a una
obsessió, l'atac personal és el recurs d'alguns que m'estalvio de
qualificar aquí.

En definitiva, per jo, l'adreça a la foto no fa altre cosa que dir
"m'estic defensant com puc dels que estan fent això que fa aquest ara,
botant-se la llicència".

> Benjamí, es la meva opinió (puc estar equivocat, es evident), però per dir que poses
> l'origen (quant si hi era) tot això?. Saps que l'intenció era bona (era per posar
> pau),
> per tant, no entenc la reacció. Sincerament no ho esperava, pensava que havia
> agradat i havia fet somriure, era l'intenció.

Ai les bones intencions!   Parlant d'intencions, les meves són
ensenyar coses que em consta que sovint no es saben.  Si vols, pots
agafar-t'ho així i aprendre.  Però també sentir-te ferit per la
rectificació; és una opció que sovint serveix per no aprendre coses
noves.  Comoda ho és.

> Un mal dia potser? En fi, ... hagi pau, jo no vull guerres.

Tu també uses la tàctica de cercar defectes a les persones en discutir de coses?

Podem discutir sobre el correcte o incorrecte de deixar o no fer
treballs derivatius mitjançant la CC.  Però el meu estat d'ànim --bo,
dolent, apàtic o com sevulla-- deixa'l estar, si us plau.

--
Benjamí
http://bitassa.com

.