From: "Benjamí Villoslada" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Saturday, July 31, 2004 8:39 PM
Subject: Re: [Internauta] Mariscada contra la droga

On Sat, 31 Jul 2004 19:48:46 +0200, Pere Castells wrote:
> Que vols dir que, perquè ell fa fotomontatges, no copia?

No ho he dit, però en qualsevol cas va per davant la pressumpció
d'innocència --que no puc aplicar al teu cas per tot el que estas
diguent: passes de la voluntat de l'autor.

> Ni les idees? On diu que es seva la foto? Vols que m'ho cregui?. Tothom copia i
> si pot millora la copia, des de que el mon es mon. Fins hi tot quant llegim un llibre
> "copiem" mentalment el coneixements dels altres, ens basem en .... perquè no
> puc pensar que s'ho ha copiat? com a mínim el logo si que ho ha fet (del que no
> has dit res, curiós).

Ningú parla de la còpia *que el lloc permet*, sinó de botar-se o no el
que demana l'autor en fer còpies.

No comento la resta perquè fas un circumloqui.

> Sobre lo del CC, ara ho he vist, es en anglès (ja saps que no en sé, tan difícil es
> expressar-me era en català, ta clar que no comunico). Tot i que s'ha de buscar i
> quant
> entro a una pagina el que menys faig es anar a on posa "llicencies". Ojo, que potser
> soc raro. L'únic.

És el que intento aconseguir que no es faci: que es respectin els
drets dels autors que permeten fer còpies.  Anem molt malament, a la
Societat de la Informació, si coses bàsiques que _es respecten amb
normalitat_ a la Societat Civil, aquí no.  A la Societat Civil s'és
força més contundent: no conèixer la llei no és cap justificació per
no seguir-la davant cap tribunal.

Sobre l'idioma de la llicència, està en tots:
http://nosaltres.vilaweb.com/info/vilaweb/cerca_u.noticia?p_idint=100000816764

Ara pots dir que no està a la vista, amb un lletrero ben gran, només
entrar a la plana de llicències, que digui "en català".   Però és
igual, també dius que passes de les llicències.

Tota aquesta història (avorrida, però prou reveladora del tictac de
massa gent, això que en diuen "la gent") és perquè no vols reconèixer
la necessitat de tenir en compte els drets expressats i la voluntat
explicada pel propietari d'un lloc on agafes coses que ell et deixa
agafar.

> veig moltes pagines de fotografia i ... quant no vols que facin copies es posa a la
> primera pagina, de totes maneres es difícil impedir-ho, com ho saps?. A mi m'en
> han copiat algunes i orgullós que estic, senyal que no ho faig malament del tot. Jo
> també en tinc d'altres. Com tothom suposo.

I què?   Tu fes el que vulguis.  El lloc on està la foto que vas
enviar té llicència CC.

> Però si en el fons li interessa que la foto rodi, així la gent coneix la seva
> pagina, o
> no? No fotem.

En el fons?  :D

En el fons d'on i portat com?

> Però ara posem que .... la foto me l'han enviat a mi? (igual que la que he enviat
> jo).

- Algú es va botar la voluntat de l'autor
- Per saber-ho vaig a la plana i ho comprovo
- Quina casualitat, és el que he fet i que ens porta aquí, així que
suposo que tu no ho fas:

> En rebo moltes (també presentacions, acrobats, mpegs, etc), t'ho puc assegurar, com
> tothom, ara tindré que preguntar a no se qui, d'on les han tret? i si les puc
> reenviar?.
> Ridícul.

Tot depèn de l'educació, l'ètica i la sensibilitat.  HI ha gent
d'alguns barris que troba ridícul passar per caixa en sortir d'una
botiga carregat amb coses del lloc.

> Si una cosa no vols que no la copiïn no la posis a la xarxa.

Exacte, si no vols que et robin, no obris una botiga.

> Independentment de que
> no es cap garantia de propietat. No se si ho has llegit be, aquest foto fa molt temps
> que roda i ell la posa a la seva web el 29-07-2004. Sense comentaris.

Això ho ha d'explicar ell.  _TU_ has copiat la foto d'un lloc sense
respectar la voluntat del propietari del lloc.

> Si, encara tinc edat per aprendre, i molt, però estàs segur que saps ensenyar?

De segons què, sí.

> (ho dic
> perquè has dit sovint que tinc que aprendre, entenc que m'estàs ensenyant, t'agraeixo
> el interès, sempre s'aprèn).Tot i que no poso en dubte els teus coneixements,
> jo també tinc els meus.

El "jo també" sóna pueril, no és qüestió de medir-se-la, ara :D

Però veig que en tens, de coneixements, perquè els exposes.  D'aquí
que els comenti... per si els vols depurar.  Però em sembla que és fer
retxes a s'aigo.

> Atac personal? en fi, jo també m'estalviaré qualificar aquí el que en penso.

Així m'agrada: parla de coses de coses, no de coses de persones.

> Benjami, la batalla no l'he començat jo, val? Repeteixo, no mes he enviat una
>imatge, crec que no hi ha per tant.

Sí que n'hi ha per tant.  Jo tinc regles de tres, i no compro mai
cotxes de segona mà a alguns internautes.  Només vull saber si certes
accions són per convenciment o per ignorància.  Així que els meus
motius són totalment egoïstes: trobar bons cotxes de segona mà :D

Sempre que vegi a algú botar-se una llicència botaré jo.  Fins que
m'en cansi (o no).

--
Benjamí
http://bitassa.com