<mode ironic>
Jo també vull jugar a aquest joc de dir les coses amb mala llet. Trobo
que està molt bé.

Començem:
1- La llicencia de la plana d'aquest tio està en angles i tot el seu
material està en castellà.  Legalment no crec que tingui validesa
davant de res. Hi ha unes lleis i s'han de complir (com bé dius), i
n'hi ha una que parla de que la informció ha d'estar en l'idioma
pertinent.

2- Mirant la web, a
http://www.gorkalimotxo.net/weboteca/puente/index.htm
diu "SÓLO HAY UNA PORTADA... PERO TENÍAMOS MÁS"
frase que com tothom sap fa anys que surt a la contraportada de "El
Jueves", i enlloc veig cap referència a que l'utilitzin amb el vist i
plau dels del Jueves.

3- Al final de tot hi ha un formulari per deixar la teva adreça de
mail, informació que segons l'APD és de caracter personal i com a tal
té un tractament OBLIGATORI que entre altes coses diu que s'ha
d'informar que l'informació es guardarà en un fitxer electronic i que
l'usuari té el dret de consulta,  modificació i esborrat. Tampoc dona
l'impresió que aquesta persona hagi donat d'alta el fitxer dins de
l'APD. (estic suposant que aquest bon home, viu, té nacionalitat o té
hostatjat el sevidor en territori de l'estat espayol)

4- La mateixa llei diu que s'ha d'indicar de forma expresa, precisa i
inequivoca,  la identitat i direcció del responsabre del tractament de
les dades. I per la web no he sapigut veure cap referència a la
persona legal que gestionarà aquests fitxer.

Així que tenim com a mínim 4 coses que aquest bon home s'està saltant.
I com que està "botant-se" la llei de l'APD espero que li fagis saber

---- més, més, més !!!  -crida el public-

5- La llicencia CC diu basicament que
- 1 -has d'atribuir l'obra a l'autor: Hi ha un marca d'aigua que així ho indica
- 2 -Sense cap finalitat comercial, com és el cas.
- 3 -No es poden fer treballs derivats. I jo no he vist cap treball
derivat. La imatge (que és el treball) és la mateixa a la web que la
que ha enviat. Que jo sapiga fotocopiar una foto i passar-la "tal
qual" no és un treball derivat.

M'empipa que un parell d'apreciacions personal tant senzilles com:
   - No m'agrada que a la llista s'enviien adjunts
montin aquest sidral.
   - Estaria bé posar un enllaç a l'origen, ja que si el tio s'ho
curra li agrada que la gent el conegui.

Si algú no vol adjunts ja s'apuntarà a les llistes que no permeten
adjunts. L'Internauta ho permet i pt. qui volgui en pot fer us. Si
algú es passes el dia enviant-los és correcte dir-ho, per PER UN SOL
adjunt trobo que montar tot això....

Sobre el tema de la referència, la simple explicació de la MM sobre la
traducció i com "gràcies" a que s'ha tret la firma ja no se'n coneix
l'autor és molt més "educatiu que el que has aportat (Benjami).

Per cert, Benjami, la gent apren més quan se l'hi ensenyen les coses
que quan se'ls intenta adoctrinar a base de cops. Em sembla que
hauries de pendre nota d'alguns dels teus "coneguts" de bulma ja que
expliquen les coses d'una forma que fa que la gent tingui ganes de fer
les coses bé. En el teu cas (opinió personal) la forma que has tingut
de tractar el tema de les llicències en aquest fil com a màxim deu
haver fet que la gent encara passi més (i ja sé que es problema seu i
bla,bla bla... ). Però segurament havent explicat les coses bé, el
Pere hauria vist la gràcia de la llicència CC, ,i es probable que a
partir d'aleshores quan reenvies correus no n'esborres la firma
original i cses similars. I ara  mateix, simplement  crec que li
rebufa

Així que de part de tots els que estem a favor d'aquesta llicència i
similars, gràcies per haver conseguit un detractor més.

* Ermengol *
P.D. Agraïria respostes amb mala llet i intentant fer mal, son les més
divertides.
P.D. Les respostes que amablament diguin les coses ben dites seran descartades.
P.D. Les coses que dic no estan verificades, però així em puc
equivocar i és més facil atacar-me.
</mode ironi>

P.D. El to, senyors,  el to!  Fa anys que tots plegats escrivim mails
i encara sembla que no haguem apres a moderar el to. La gent és molt
sensible a la paraula escrita, i tot i les enganxades que segur que
tots hem tingut sembla que no n'aprenguem