El dilluns 13/06/05, a les 21:03 (+0200), Pere Castells va escriure:
> Crec que te 128 .. ja ho miraria .. però que es modo consola? ... soc
> usuari, no informàtic. No se que es KDE o Gnome ...

A veure... ho intentare explicar de la forma mes senzilla
possible. Un sistema operatiu te la "maquinaria" (el que no
es veu) i la "interficie" (el que es veu, els menus, les
finestres... la manera de relacionar-se amb l'usuari)

En el Windows les dues parts son inseparables.

En el GNU/Linux no. Pots posar la interficie que mes
t'agradi, n'hi ha que son tipus "teletip" (estil MS-DOS) o
n'hi ha que son grafiques (estil Windows).

El "modo consola" deu ser l'interpret d'ordres, aquesta
interficie de text de que et parlava, que normalment la
gent l'anomena "consola" o "terminal".

De interficies grafiques n'hi ha moltes tambe: El Gnome
i el KDE son les mes famoses, pero en el teu ordinador no
crec que sigui el mes apropiat (gasten molt)... n'hi ha una
que es diu Xfce que es mes "senzilla" i mes lleugera...
potser et pot anar be.

> Hi ha algun disc per arrancar? .. un que instali tot? .... jo no se de
> mecànica (per això hi son) vull conduir, a cadascú lo seu. Potser
> tindré que esperar a que ho tingueu mes clar ... mes resolt.

Si, normalment les distribucions porten la majoria de
programes inclosos (o els mes "populars") i tu l'unic que
has de fer es triar-los d'una llista... clar que els has
de coneixer, o com a minim tenir-ne una mica d'idea.

Jo, si vols que t'ho digui, crec que GNU/Linux encara no
esta preparat per la gent normal, pero per provar no s'hi
perd res (a part del temps).

--
hrnzt