En/na Francesc Garí Lleixà ha escrit:

De fet, els arguments que esteu donant per aquí (rés a veure amb "llunyanes" intervencions), ajuden bastant a, si més no, mirar-ho amb un cert interès. Aquestes impressions generals sobre com fer que Linux no sigui tan estrany pels "winciats" poden ser molt útils.

Doncs, deixem-nos tots plegats de pensar en si "llunyanes intervencions", si formes i no formes. Estaria be que d'aquí en sortís una experiència interessant de compartir coneixement, i aprendre, perquè no? I si te relació amb programari lliure, doncs coi, molt millor, no? En el fons, els valors que hi han al darrera del PL, a tots ens convencen, o no? ;-)

Podeu continuar si us plau. Si no ve ningú i ho espatlla, esclar

Que coi, ningú no espatlla res, home! Si busquem el que es vol dir en lloc de quedar-nos només amb la paraula exacta o amb la manera, segur que la llista se'n beneficia.

Ja ho he dit, soc gairebé novell amb linux. I si, poder al principi també em sobtaven certes coses, però només fins que escoltes el que et diuen, aleshores n'aprens, jo n'he après i n'aprenc molt.

Jo particularment, estic bastant satisfet amb els sistemes de M$ que he fet servir, però "ampliar horitzons" no fa mal a ningú. Ara que dius això, el meu fill va voler instal·lar un Debian Sarge i s'ha quedat que no li reconeix la tarja de xarxa (integrada). Pot obrir l'escriptori, però no connectar-se a Internet. Ho ha deixat per les vacances. Un cop de ma no vindrà malament.

Home, segurament, no és la millor manera de començar, be, més ben dit, la més fàcil. Hi ha altres distribucions, que detecten automàticament el maquinari de forma més ràpida, en una Debian, doncs, molt sovint les coses s'han de rascar un xic.

Jo començaria amb qualsevol de les distribucions de que es parla en la llista habitualment, és a dir, SuSE, Ubuntu, KUbuntu, Mandriva, fins i tot en aquest aspecte una Knoppix. La setmana que ve crec haver llegit que es presenta la nova Catix, i que vindrà amb El Periodico de no se quin diumenge. Està basada en Debian, com la Ubuntu, i sembla que també gestiona molt bé la detecció de maquinari.

Segur que de la llista en pot treure bona informació el teu fill. O poder a les vacances ja li'n podràs ensenyar, no? ;-)

Vinga llista,

Salut,

Pere