He vist el correu tard, però m'he llegit els mails del "robatori" aquest.

Sabeu aquell que diu...

"Dos bilbainos
Se encuentran dos bilbainos por la calle y uno le dice al otro:
- ¿De dónde vienes?
- Pues nada que ido a comprar 300 vacas, 300 bueyes, 400 ovejas y 30
toneladas de madera.
Y el otro le dice:
- Ostias si que montas pronto el belén este año.
- Joer, Patxi... es que los de Bilbao somos cojonudos, ¿verdad?
- Aiba la ostia, ¿pero qué cojones dices tú de Bilbao, si tú has
nacido en Cuenca?
- Oye, Patxi, perdona... ¡¡¡los de Bibao nacemos donde nos da la puta gana!!!"

Doncs aquesta web m'ha recordat una mica a això... jo vaig veure també
el programa del Mikimoto (Solvència Contrastada es deia), l'entrevista
al senyor aquest em va semblar poc més que un acudit plè
d'incosistències. Amb aquests arguments pots defensar el que vulguis,
des que el Quixot és una traducció de Tirant lo Blanc fins a que Colom
fou català.

Per començar... segur que hi ha possibilitats (petites, no ens
enganyem) que Colom, Cervantes i molts altres personatges cèlebres
fóssin catalans... però hi ha més possibilitats (moltes més) que no ho
fóssin. No n'hi ha prou amb presentar teories conspiradores de "tothom
vol mal als catalans i ens roben el que es nostre"... cal proves
clares i irrefutables.... i "hi ha catalans al Canadà, per tant Colom
era català" no és una prova ni clara ni irrefutable :)

I segon... i què si éra català? Ens sentirem tots molt millor si
arribéssim a demostrar que Colom va néixer en alguna terra dominada
per algun "dictador" català de l'època?

Cada cop que veig que hi ha gent que dedica el seu temps a estudiar
aquestes coses m'importa menys sentir-me català, la independencia i la
tonteria de lluitar contra "el país opressor". Si aquesta gent es
dediqués a crear "sinèrgies" enlloc de buscar punts de conflicte tot
aniria molt millor. Molt molt potser no, però com a mínim no aniríem a
pitjor. I si no volen crear sinèrgies, perquè estan convençuts que els
espanyols només ens volen mal... que es dediquin a pensar com fer-ho
perquè la gent que viu a sudamèrica (fós qui fós qui els descobrí), a
l'àfrica o al 80% d'assia i ... què, al 30% d'Europa i Amèrica del
nord, no visqui en la més absoluta misèria i es dediquin a denunciar
què fem els catalans que obrim fàbriques a l'europa de l'est perquè
els costos laborals són més baixos...

À.