L'Eduard Pertíñez i Juncosa escrigué:

> No he vist gaires respostes al meu correu electrònic.
>
> És per això que torno a insistir: www.histocat.com.

    Hola, Eduard i tothom,

he de dir que la teva exposició sobre el tema em va deixar im-
pressionat, ja que és si fa no fa igual de clara  que  la  del
propi Jordi Bilbeny.

Vaig reenviar el teu e-mail a diverses llistes, on hi ha hagut
algunes reaccions, encara que poques.

També vaig reenviar el teu e-mail a molta gent que  conec,  on
no hi ha hagut ningú que hagi dit ni ase ni bèstia.

A banda que la gent majoritàriament està de vacances, em fa la
impressió que l'alienació mental de la gent del  país  és  tan
gran que ja ni tan sols reaccionen.

I a la llista de l'Internauta alguns que  diuen  alguna  cosa,
fan tot els malabarismes haguts i per haver per continuar jus-
tificant les mentides que ens han venut durant 5 segles.

Quan vaig reenviar el teu e-mail a les llistes, se'm va  obli-
dar, però per als amics i conegut llavors vaig afegir  el  se-
güent paràgraf:

L'Eduard Pertíñez s'oblida d'una cosa molt important. Em refe-
reixo a la colonització criminal  d'Amèrica,  amb  milions  de
morts. Per això els espanyols també estan d'allò més  interes-
sats a mantenir-ho tot plegat amagat i ben amagat!!!!

Això és quelcom que no ho podem oblidar. No vull caure  en  el
parany en el que massa sovint cauen els catalans  d'esquerres,
és a dir: ser solidaris amb tothom, menys  amb  el  seu  propi
país, la llibertat del qual sembla que els importi  més  aviat
poc.

Tanmateix, la colonització criminal d'Amèrica no hauria de fer
que els catalans reclaméssim res usurpat als pobles indis.

El que és indiscutible és que cal destapar el cúmul de  menti-
des que hi ha al voltant d'aquest tema,  perquè  els  catalans
que encara baixen de l'hort sàpiguen  clarament  de  quin  peu
calça el país que encara ens obliga a ser els seus esclaus!!!!

Ja ho va dir l'Àngel Guimerà: "La llengua i  la  història  són
els botins més preuats a l'hora de sotmetre un poble"!!!!

                                    Que vagi bé tot. Adéu
                                            Hermann

Jo també seria ciutadà del món,
si tingués passaport del meu país.