A Dimecres 17 Agost 2005 08:37, Àlex Grau va escriure:
> He vist el correu tard, però m'he llegit els mails del "robatori" aquest.
Abans que res, moltes gràcies per la confiança i el temps destinat a llegir el
web i formular una resposta.
> Doncs aquesta web m'ha recordat una mica a això... jo vaig veure també
> el programa del Mikimoto (Solvència Contrastada es deia), l'entrevista
> al senyor aquest em va semblar poc més que un acudit plè
> d'incosistències.
Quines inconsistències?
> Amb aquests arguments pots defensar el que vulguis,
> des que el Quixot és una traducció de Tirant lo Blanc fins a que Colom
> fou català.
Perdona? No ho entenc. Quins arguments són els que desacrediten l'historiador?
Dir que la versió oficial castellana de la història ha estat censurada?
Perquè?

> Per començar... segur que hi ha possibilitats (petites, no ens
> enganyem) que Colom, Cervantes i molts altres personatges cèlebres
> fóssin catalans... però hi ha més possibilitats (moltes més) que no ho
> fóssin.
Qui ho diu això? Perquè n'hi ha més que no ho siguin? Perqué (i no vull
ofendre) t'ho han explicat al colé?

> No n'hi ha prou amb presentar teories conspiradores de "tothom
> vol mal als catalans i ens roben el que es nostre"...
Quí diu que tothom vol mal als catalans? Això ho dius tu. El que diu la
història redescoberta per Jordi Bilbeny és que el nostre rei Ferran i/o els
successius
fills van fer passar bou per bèstia grossa tot otorgant a castella el mèrit
de la descoberta, perquè castella era una monarquia amb poder absolut i els
regnes catalans es debien, no només al rei, sinó també als "braços" (nobles,
comerciants, religiós). I a més, la família Colom havia lluitat feia molts
pocs anys contra els trastámara per a la successió al tron, amb el que era un
terrible enemic.
>                                                                  cal proves
> clares i irrefutables.... i "hi ha catalans al Canadà, per tant Colom
> era català" no és una prova ni clara ni irrefutable :)
Eloquéeee? És aquesta la conclusió que n'has tret? Aquesta és la prova que
consideres que l'historiador presenta com a definitiva? Llavors, explica'm
com refutes les altres perquè no ho entenc:
a) Que hi hagi desenes de quadres i retrats de l'època en que apareixen
senyeres, creus de san jordi, escuts, i vestimenta clara i irrefutablement
catalana quan representen els descobridors i/o el descobriment.
b) Que en Colom encapçalés les seves cartes a itàlia com Cristòfor Colom i no
utilitzés l'italià.
c) Que en Casaus signés les seves cartes com Bartomeu Casaus en comptes de
Bartolomé de las Casas.
d) Que els gravats de l'època mostren irrefutablement la vila enmurallada de
Pals en comptes de Palos de Moguer.

I sobretot, explica'm les "proves" de la versió oficial (ja que, pel que
sembla, tot el que està escrit a castella en un passat ho hem de considerar
cert).

a) Què un plebeu genovés, inculte i sense estudis es passeges durant anys per
totes les corts importants d'Europa: Anglaterra, Portugal, segons tu castella
i França i que s'hi pogues estar llargues estades.
b) Que a un plebeu genovés se li prometessin els càrrecs de virrei i almirall,
càrrecs només otorgats als regnes de la corona d'Aragó i mai a Castella.
c) Què el plebeu genovés en el seu viatge desde Lisboa fins a França passés
per Palos de Moguer (que està prop de Cadiz) perquè li venia de pas.
d) Que en tres dies a peu la comitiva de Cristòfor Colom anés desde Palos de
Moguer fins a Barcelona on els van rebre els Reis. Això diu la història
oficial. Jo calculo que hi deu haver uns 1600 kilòmetres per carreteres i
camins de l'època, amb el que vol dir que devien recórrer uns 600 kilòmetres
al dia a uns 50 kilòmetres per hora durant 12 hores cada dia. A peu.
d2) Que un cop arribat a Barcelona, fos rebut i hostatjat a una casa
residencial de la família Colom.
e) Que no es conservi cap document original.
f) Que la reina de castella empenyorés unes joies que ja no tenia perquè les
havia empenyorat per la conquesta de Granada.
g) Que el diners de l'expedició els pagués suposadament la reina de castella
mitjançant el tresorer de la corona catalano-aragonesa, i que fessin servir
la moneda catalana tot i que, segons tu, la construcció dels vaixells
s'estigués fent a Palos (Cadiz).
h) Que els diferents documents castellans oficials de l'època es contradiguin
entre sí a l'hora de descriure llocs on van passar les coses si no és que el
censor tenia l'ordre d'esborrar traces de catalanitat del descobriment.
i) Que l'expedició fos capaç d'arribar a amèrica i establir allà una colònia,
cosa que implica amplis coneixements de cosmologia, navegació i preparació
per establir colònies quan l'experiència castellana en tots aquests aspectes
era nul·la.
j) Que no es conservi cap document que expliqui qui era Cristófor Colom tot i
que, com oficialment es reconeix, ell mateix va escriure que era un almirall
que havia recorregut "tots els mars que es coneixen".
k) Que fós tan estúpid com per confondre la grandària total de la terra tot i
que tots els cosmòlegs de l'època sabessin quin radi tenia.
k2) Que gràcies a aquest suposat error de càlcul, totes les terres que va
descobrir van passar a formar part del regne de castella.
l) Que una reina arruinada per les seves conquestes s'oferís a pagar el viatge
quan el rei, que estava al seu costat i tenia darrera un país ric i poderós,
no ho va fer. I en canvi utilitzessin els escribans de la corona
catalano-aragonesa per a fer les gestions que en teoria s'estàven fent a
Granada.
m) Què a Palos de Moguer no existeixi cap mena de registre de l'existència de
cap Yañes Pinzon, que la historia oficial que tu subscrius, diu que eren
originaris d'allà. Mentre que a Pals hi trobem tots tres germans, procedents
de portugal i amb els mateixos noms.

I així anar seguint. Un llarguíssim etcètera. Tant en una llista com en
l'altra.

> I segon... i què si éra català? Ens sentirem tots molt millor si
> arribéssim a demostrar que Colom va néixer en alguna terra dominada
> per algun "dictador" català de l'època?
Lo de "dictador" català de l'època no sé a que ve i m'abstendré de
comentar-ho. Catalunya en aquell temps era el més semblant a una monarquia
constitucional federal que existia, amb les llibertats i drets més importants
del segle.

Però sobre "i què si era català?", molt simple. Si era català, i era català,
ha d'aparèixer a tots els llibres d'història per la canalla. Perquè això
explica moltes coses. Explica la determinació castellana a "oprimir"
catalunya per no perdre el control sobre les indies. Explica que desde el
primer dia, incorporar Castella a Espanya fou un mal negoci.

Explica moltíssimes coses. Per això, per molt demostrat que sigui, a tu mai et
semblarà prou. Sempre et semblarà "poc probable" perquè, es clar, "que
existeixi una familia Colom a Canadà no vol dir que Colom descobris amèrica".

> Cada cop que veig que hi ha gent que dedica el seu temps a estudiar
> aquestes coses m'importa menys sentir-me català, la independencia i la
> tonteria de lluitar contra "el país opressor". Si aquesta gent es
> dediqués a crear "sinèrgies" enlloc de buscar punts de conflicte tot
> aniria molt millor. Molt molt potser no, però com a mínim no aniríem a
> pitjor.
Això, hauriem de prohibir la història a la universitat. Els historiadors no
haurien d'existir perquè, quan rasquen a la història hi troben una veritat
que no és el "buen rollito" que tu voldries.

El millor és el buen rollito, no? El millor és que ens oblidem de tot i
amaguem el cap sota l'ala. Que cada família catalana paga a l'any un 60%
d'impostos que no són mai retornats? Res, eliminem els economistes, que no
ens deixen fer "buen rollito". Que les nostres carreteres es degraden, els
nostres pobles es degraden, la qualitat de les feines que existeixen a
Catalunya desapareix i el teixit industrial s'enfonsa? Res, eliminem els
periodistes i tanquem els ulls al sortir al carrer. "Buen rollito".
"Sinèrgies". Com que els espanyols continuaran treient partit de tot el que
puguin, com és la seva obligació, i nosaltres hem de trobar "sinèrgies",
doncs bé, el que hem de fer és abaixar-nos els pantalons i deixar-nos
encular. I ben contents!! Que ho fem en pró de la sinèrgia!!

Com a València o com a Mallorca. Hem de callar i odiar com ells a algú altre
per tenir "sinèrgies" amb els castellans, i així destruir tota la nostra
costa, i un cop destruida exigir a França que ens envii aigua del Roina.

> I si no volen crear sinèrgies, perquè estan convençuts que els
> espanyols només ens volen mal... que es dediquin a pensar com fer-ho
> perquè la gent que viu a sudamèrica (fós qui fós qui els descobrí), a
> l'àfrica o al 80% d'assia i ... què, al 30% d'Europa i Amèrica del
> nord, no visqui en la més absoluta misèria
Arribats a aquesta conclusió, un exemple clar de l'estratègia "com que no tinc
raó en això dic allò, que en allò si que tinc raó", jo m'hi sumo i ho amplio.

Perquè de fet no importa el més mínim que el 80% de la població mundial visqui
en l'absoluta pobresa. En absolut. No importa en absolut el sobreescalfament
del planeta ni la crema indiscriminada dels boscos, l'ús forasenyat de les
energies no renovables ni la degradació de l'ecosistema.

Res no importa més que aturar el creixement de la població mundial. És l'única
cosa que importa. Sense aturar el creixement exponencial de la població
mundial alimentar als misers només servirà fins que hi hagi més misers.
Reduir el consum energètic, el sobreescalfament i la crema indiscriminada de
boscos només servirà fins que hi hagi més gent al planeta.

Però, es clar, tots aquests països eternament pobres tenen una cosa en comú.
Una cosa que seguint la teva lògica és un detall sense importància. No tenen
història. No tenen història perquè no l'han tingut mai o perquè algun altre
poble els l'ha borrada. I quan un país no té història no té cultura. I quan
no té cultura, els individuus no formen una societat. I quan els individuus
no formen una societat, l'estimació pel propi país es redueix a l'estimació
per una bandera a un camp de futbol. I així no es construeixen els països.
>                                                    i es dediquin a denunciar
> què fem els catalans que obrim fàbriques a l'europa de l'est perquè
> els costos laborals són més baixos...
No hi veig el problema, és el buen rollito que reclamàves no? O com et penses
que la Generalitat pot aturar aquesta actitud si no té les eines legislatives
ni económiques necessàries per afrontar el problema?

Ah, perdona, que no me'n recordava. Ja sé, establirem bones "sinèrgies" amb
extremadura i ells de bon grat renunciaran al seu PER i a les subvencions pel
fet d'existir que tenen ara i ens tornaran tot el que els hem donat durant
els últims 20 anys perquè nosaltres poguem arribar a solucions amb les
nostres fabriques.

És això, oi?