El Dimecres, 22 de Febrer de 2006 08:39, "Pere Castells" va escriure:
> Ara ja se que vols dir amb "ostrons" ... allargades i mes profundes, menys
> planes, no? tipus "barco" ....

Exacte :)

> No, no se com s'obren i curiosament aquest cap de setmana a casa en
> parlaven .. en compraria i m'estalviaria tenir que anar a un restaurant i
> deixar de sentir com la butxaca demana ajuda ...

En aquesta època de l'any, una dotzena d'ostrons no arriba a 4 Eur.  Solen ser
del Delta o de França.

> la cloïssa es molt senzill
> d'obrir però amb l'ostra no se ni per on començar ... suposo que es per la
> part de darrera, com dius per la frontissa  ... però ni idea ... a veure i
> si hi ha algú que dona instruccions ... s'agrairan ....

És que vaig veure francesos obrir-les per la frontissa.  Puc fer-ho, però ho
trobo més complicat.  Per la part oposada pot costar més trobar la junta,
però quan s'aconsegueix no està tant forta. Trobar el nervi i tallar-lo és
fàcil, està prop.

Cal usar un ganivet d'aquests petits i rabassuts, especials per ostres.
Esmolats, per tallar fàcilment el nervi.  Anar amb la precaució de no fer
massa força cap on es tingui la mà, perquè si s'escapa el ganivet quan es fa
força amb la punta... ai.

> Una web que pot interessar ... http://www.mariskito.com/

Només en veig de les planes: http://www.mariskito.com/index.php?cPath=21_28

http://www.ampolla.com/esp/gastronomia.html