Misschien zit de oorzaak in het feit dat alles op de C schijf staat en deze dan in zijn geheel doorzocht wordt. Op de C schijf staan sowieso ook alle programma bestanden van win en andere software. Daaronder zitten veel verborgen bestanden die een systeemfunctie hebben. Er zijn diverse systeembestanden die een bepaalde bescherming hebben en daardoor ook lastig zijn te lezen door andere programma software en mogelijk het leesprogramma stoppen of blokkeren en in een loop zetten. Ik zelf zet nooit databestanden op een C schijf maar altijd op een andere partitie (D:, E:, F:, enz.). Misschien is dat de moeite waard om te proberen door de hele media directory te kopiëren naar een andere schijf dan C: en dan de mediakoppelaar op deze nieuwe schijf te laten zoeken.

Groet
Lex vd Linden

Op 13-3-2018 om 09:49 schreef h.ongh...@telenet.be:
Dat zou inderdaad een oplossing zijn, Maar volgens mij moet het ook maar een kleine programma-aanpassing zijn om de mogelijkheid te geven van i.p.v. de ganse C-schijf enkel een deel daarvan af te lopen. In ons geval is dat C/users(of gebruikers)/(eventueel naam gebruiker)/documents/Legacy Family Tree/Media . Misschien kan dat iemand doorgeven di connecties heeft bij de producent.

Mij is ook niet duidelijk in welk bestand de link naar de bestanden in de media-map zitten, of is dat geïncript?

Nogmaals dank voor de hulp

*Van: *"Piet Burgsteyn" <p.burgst...@borgstein.net>
*Aan: *"legacy-nederlands" <legacy-nederlands@legacyusers.com>
*Verzonden: *Dinsdag 13 maart 2018 09:19:35
*Onderwerp: *Re: [Legacy-Nederlands] Fwd:  De Luxe: Herkoppelen Media

Beste Harry,

Wellicht een poging tot proberen waard. Kopieer database en zet alle te koppelen bestanden in een map media, op een USB-stick (externe HD, het liefst leeg). Let op maak een kopie en verplaats niets. Ga dan naar de media-herkoppelaar en ga naar “te doorzoeken schijven” en vink alleen de USB-stick aan, en laat de herkoppelaar eens lopen. Wellicht loopt legacy nu niet vast door te veel bestanden.

Mochten het toch te veel bestanden zijn dan kunt u een aantal malen een (nieuw) deel van de bestanden kopiëren en herkoppelen, net zo lang tot alles weer gekoppeld is.

Nadeel voor u is wel dat u vanaf de USB-stick zult moeten blijven werken. Maak daarbij na elk gebruik een backup.

M.v.g. Piet Burgsteyn.