mrb,
Nuri hocam sanırım mailimi eksik okudunuz, zira en sonundaki cümlede

> slave makine üzerinde sadece select querylerinizin çalışacağını 
> düşünerek yazdım. 
demişim.

Nuri Akman wrote:
> Slave makine, Master'a erişilememesi halinde işi üzerine alacak ve 
> master gibi hizmet vermeye devam edecek.
>
> Örnekteki koda baktığımızda:
> Varsayalım ki, user1, db1'a bağlanamayınca db2'ya bağlanıp kayıt girdi.
> user2 db1'e bağlanmayı denediğinde ise az önceki sorun ortadan 
> kalkmıştı ve user2 db1'e bağlanıp kayıt yaptı.
>
> Göreceğiniz gibi sistem çöktü :(
>
>
>
>
> 29.01.2010 16:30, Atıf CEYLAN yazmış:
>> merhaba,
>> aslında ilk mailimde bu sorunuza cevap vermiştim.
>> web uygulamanızda bağlantı alanınıza küçük bir kontrol eklemeniz 
>> yeterli olacaktırdiye düşünüyorum.
>>  
>> baglan db1
>>  
>> if (db1 baglı değilse)
>> baglan db2
>>  
>> if (db2 baglı değilse)
>> echo yapaca bisey yok.
>>  
>> slave makine üzerinde sadece select querylerinizin çalışacağını 
>> düşünerek yazdım.
>>  
>> On 1/29/10, *Nuri Akman* <[email protected] 
>> <mailto:[email protected]>> wrote:
>>
>>     Merhaba Atıf Bey,
>>
>>     Benim, sadece Slave'deki MySQL'i güncel tutma ihtiyacım var.
>>     Çünkü, Web Server'da yer alan dosyalarımda güncelleme ihtiyacım
>>     neredeyse hiç olmuyor.
>>
>>     *Ve, cevabını hala bulamadığım soru ise şu:*
>>     Master'a herhangi bir şekilde kısa veya uzun süre ulaşılamaması
>>     söz konusu olursa, Slave devreye girsin  istiyorum. Bu sırada,
>>     Master kendine gelse bile Slave çalışmaya devam etsin. Sonrasında
>>     benim kontrolümde tekrar Master'a döneyim.
>>
>>     Bu konuya aslında sizin de belirttiğiniz gibi Felaket Kurtarma
>>     Merkezi olarak da bakabiliriz. İstiyorum ki, kullanıcılar
>>     sunucudaki felaket durumunu hiç hissetmesinler; veya minimum
>>     duraksama ile hissetsinler. Ayrıca Master'dan Slave'e geçiş
>>     tamamen otomatik olsun, bana ihtiyaç duymasın.
>>
>>     Bunu nasıl yapabileceğim konusunu araştırıyorum.
>>
>>     Selamlar,
>>     Nuri Akman
>>
>>
>>     29.01.2010 11:18, Atıf CEYLAN yazmış:
>>>     merhaba,
>>>     sadece veritabanı değil tüm sistemin yedeğini rsync ile alabilirsiniz.
>>>
>>>     benzer bir durumu biz yaşıyoruz. yurt dışındaki sunucuların 
>>>     yedeklemelerini hem aynı lokasyonda hemde türkiyedeki sunucularda 
>>>     tutuyoruz. türkiye için süreç 1 saatlik rsync yedeklemesi şeklinde. bu 
>>>     FKM (felaket kurtarma merkezi) için iyi bir yöntem. gönül isterki güzel 
>>>     ülkemin hat maliyetleri düşse de artık bizlerde yurt sermayesine 
>>> katkıda 
>>>     bulunsak :)
>>>
>>>     kolay gelsin
>>>
>>>     Nuri Akman wrote:
>>>       
>>>>     Merhaba,
>>>>
>>>>     Master'da herhangi bir sorun oluşup master KISA veya UZUN süreli 
>>>>     SUSARSA, ben devreye girene kadar Slave çalışsın istiyorum. Ben 
>>>>     devreye girmeden Master kendine gelse bile Slave çalışmaya devam 
>>>> etmeli.
>>>>
>>>>     Benim devreye girmemden amacım, Slave'deki güncel verilerin Master'ı 
>>>>     kontrolüm dahilince güncellemesini sağlamak.
>>>>
>>>>     Bu işi nasıl sağlayabilirim acaba?
>>>>
>>>>     Ayrıca, düşündüğüm sistem web server'ın komple bir yedeğinin farklı 
>>>>     bir fiziksel lokasyonda (Örnek: master Ankara, slave ABD'de) her an 
>>>>     devreye girebilecek şekilde hazır bulunması.
>>>>
>>>>     Selamlar,
>>>>     Nuri Akman
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>     29.01.2010 10:41, serkan yazmış:
>>>>         
>>>>>     İlk dediğiniz şekilde. Ancak 5 dakika değil 1 saniyede bir, 
>>>>>     ayarlanabiliyor ama oldukça kısa bir zaman.
>>>>>
>>>>>     serkan
>>>>>
>>>>>
>>>>>     2010/1/29 Nuri Akman <[email protected] 
>>>>> <mailto:[email protected]> 
>>>>>     <mailto:[email protected]>>
>>>>>
>>>>>         Merhaba Atıf Bey,
>>>>>
>>>>>         Master-slave replikasyonu şu şekilde mi çalışıyor?:
>>>>>         Örneğin 5 dakikada bir, o ana kadar master'da gerçekleştirilen
>>>>>         update ve
>>>>>         insert komutları slave'e gönderiliyor ve bu komutlar slave 
>>>>> üzerinde
>>>>>         çalıştırılıyor.
>>>>>
>>>>>         Yoksa; Master'daki her bir update/delete anlık olarak mı
>>>>>         güncelleniyor?
>>>>>
>>>>>         Selamlar,
>>>>>         Nuri Akman
>>>>>
>>>>>
>>>>>         29.01.2010 00:32, Atıf CEYLAN yazmış:
>>>>>         > Merhaba,
>>>>>         > konunun tamamını takip edemedim malesef, buradaki yazdıklarınıza
>>>>>         > istinaden nacizane tavsiyem, master-slave replication olacak.
>>>>>         yanlış
>>>>>         > hatırlamıyorsam mysql ndb vardı bir zamanlar. zahmetsiz bu işi
>>>>>         > hallediyor diye biliyorum.
>>>>>         > yazdığınızdan anladığım kadarı ile değişen veriniz hayli az. bu
>>>>>         nedenle
>>>>>         > master-slave replication işinizi fazlası ile görecektir. temel
>>>>>         mantığı;
>>>>>         > slave olan db belirlediğiniz sürelerde kendini, master db'den
>>>>>         günceller
>>>>>         > (örn. her dakikada). aynı uygulamanızın iki kopyası var sanırım,
>>>>>         > uygulamanızda insert, uğdate, delete işlemlerini master db'den
>>>>>         select
>>>>>         > işlemlerini oransal olarak her  ikisinden yaparsınız. böylece 
>>>>> hem
>>>>>         > poolingde yapmış olursunuz. uygulama içinde bağlantı noktasında 
>>>>> if
>>>>>         > (!$db1) baglan(db2) benzeri bir kontrolle kullanıcılarınızın
>>>>>         aksaklıktan
>>>>>         > haberdar olmadan işlerine devam etmelerinide sağlamış olursunuz.
>>>>>         >
>>>>>         > kolay gelsin.
>>>>>         >
>>>>>         > Nuri Akman wrote:
>>>>>         >
>>>>>         >> Merhaba,
>>>>>         >>
>>>>>         >> Sanırım sizinkine benzer bir durum da benim başımda. Bende 
>>>>> durum
>>>>>         >> şöyle: İnternette aktif olarak çalışan PHP+MySQL uygulamam
>>>>>         var. Ancak,
>>>>>         >> "sunucum herhangi bir zamanda devre dışı kalırsa ne olacak?"
>>>>>         korkum
>>>>>         >> var. Veritabanımda on binlerce satır veri olmasına rağmen 
>>>>> bunların
>>>>>         >> sadece en son 500 - 700  tanesi GÜN İÇİNDE ekleniyor veya
>>>>>         >> değiştiriliyor. Eski kayıtlar olduğu gibi kalıyor ve hiç bir
>>>>>         şekilde
>>>>>         >> delete/update yapılmıyor.
>>>>>         >>
>>>>>         >> Aktif sunucu üzerindeki PHP dosyalarımı fiziksel olarak uzakta
>>>>>         bulunan
>>>>>         >> başka bir sunucuya da yükledim. Aynı sunucuda PHP+MySQL 
>>>>> çalışıyor.
>>>>>         >> Veritabanını da olduğu gibi kopyaladım ve sistem, bu sunucu
>>>>>         üzerinden
>>>>>         >> de hizmet veriyor.
>>>>>         >>
>>>>>         >> *Sorun da burada başlıyor: *
>>>>>         >> Her yeni işlemle birlikte ikinci sunucudaki veritabanım
>>>>>         güncelliğini
>>>>>         >> yitiriyor. İşte tam bu noktada replikasyon ihtiyacım var 
>>>>> diyorum.
>>>>>         >>
>>>>>         >> *Senaryoyu işleme koyalım: *
>>>>>         >> Sunucu 1 devre dışı kalmış. Kullanıcılar, bunu görüp Sunucu 
>>>>> 2'den
>>>>>         >> devam ediyorlar.
>>>>>         >>
>>>>>         >> Herhangi bir metodla Sunucu 2'ye aktardığım veriler ne kadar
>>>>>         güncelse
>>>>>         >> kullanıcılarım da o kadar güncel bir sistemde çalışıyorlar. Bu
>>>>>         metod
>>>>>         >> manuel bir şey de olsa, replikasyon da olsa amacımıza ulaştık
>>>>>         demektir.
>>>>>         >>
>>>>>         >> *Peki sonrasında ne olacak?*
>>>>>         >> Sunucu 2 bir süre hizmet verdi ve üzerine yeni veriler eklendi 
>>>>> /
>>>>>         >> güncellendi, ancak Sunucu 1 bundan habersiz.
>>>>>         >>
>>>>>         >> Acaba ihtiyaçlarımız benzeşiyor mu?
>>>>>         >>
>>>>>         >> Selamlar,
>>>>>         >> Nuri Akman
>>>>>         >>
>>>>>         >>
>>>>>         >> 28.01.2010 15:24, Ali Rıza Keleş yazmış:
>>>>>         >>
>>>>>         >>> On Thu, 2010-01-28 at 14:49 +0200, Nuri Akman wrote:
>>>>>         >>>
>>>>>         >>>
>>>>>         >>>> Merhaba,
>>>>>         >>>>
>>>>>         >>>> Mesajınıza baktığımda, amacınızın replikasyon olduğunu
>>>>>         belirtiyorsunuz,
>>>>>         >>>> ancak buna neden ihtiyaç duyduğunuzun yanıtını göremiyorum.
>>>>>         Bu konuda
>>>>>         >>>> bilgi verebilir misiniz? Veritabanınızı replike edince ne
>>>>>         olmasını
>>>>>         >>>> umuyorsunuz?
>>>>>         >>>>
>>>>>         >>>>
>>>>>         >>> Daha detaylı anlatayım...
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> Intranet çalışan bir uygulamam var. Uygulama Vertabanı ile
>>>>>         birlikte
>>>>>         >>> yerel bir sunucuda. Sistem Debain Lenny. Buna srv1 diyelim
>>>>>         üzerindeki
>>>>>         >>> uygulamaya app1, vertabanına ise vt1.
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> Aynı uygulamanın daha sınırlı bir kopyası Internet üzerinde
>>>>>         başka bir
>>>>>         >>> sunucuda.. Bunlara da sunucu srv2, uygulama app2,
>>>>>         veritabanına ise vt2
>>>>>         >>> diyelim. Bu da aynı biçimde Debian Lenny.
>>>>>         >>>
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> Esas datalar srv1 üzerinde app1 ile vt1 e işleniyor. İlk
>>>>>         istediğim bu
>>>>>         >>> işlemlerin kopyaları aynen srv2 üzerindeki vt2 ye birebir
>>>>>         kopyalanması
>>>>>         >>> ve app2 nin kullanımına hazır hale gelmesi.
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> Yereldeki kadar olmasa da srv2 deki app2 bir miktar datayı
>>>>>         bağımsız
>>>>>         >>> biçimde üretip vt2 ye kaydedecek. Bu vt2 ye kaydedilen
>>>>>         datalarında aynen
>>>>>         >>> yereldeki vt1 'e kaydedilmesini istiyorum.
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> Bunun yanında, ilerisi için soruyorum bunu, başka bir
>>>>>         lokasyonda 3. bir
>>>>>         >>> sunucu eklediğimde, srv3, app3 ve vt3 diyelim, 3 sunucuyu da
>>>>>         yukarıdaki
>>>>>         >>> ikisi gibi nasıl çalıştırabilirim.
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> vt1-vt2 replikasyonu
>>>>>         >>> vt2-vt3 replikasyonu
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> işimi görür mü?
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> Eğer replikasyondan haberdar olmasaydım, şöyle çözecektim:
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> 1- srv1 üzerindeki dataları bir biçimde ve sürekli şekilde web
>>>>>         >>> üzerindeki sunucuya da kaydedecek,
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> 2- srv2 de üretilen datayı geçici tablolara kaydedip, app1 in
>>>>>         isteği
>>>>>         >>> üzerine, kullanıcının tetiklemesi ya da otomatik, hem srv1 e
>>>>>         hem de srv2
>>>>>         >>> ye kaydedecektim.
>>>>>         >>>
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> Son olarak bütün bu işlemleri ssl ile yapmak istediğimi
>>>>>         söyledim. Ben
>>>>>         >>> soruma yanıtımı genel olarak aldım ama güzel bir konu, daha 
>>>>> çok
>>>>>         >>> paylaşabiliriz.
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> İlginiz için teşekkür ederim.
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> --
>>>>>         >>> Ali Rıza Keleş,
>>>>>         >>>
>>>>>         >>>
>>>>>         >>>
>>>>>         >>>
>>>>>         >>>
>>>>>         >>>
>>>>>         >>>> Selamlar,
>>>>>         >>>> Nuri Akman
>>>>>         >>>>
>>>>>         >>>>
>>>>>         >>>> 27.01.2010 18:11, Ali Rıza Keleş yazmış:
>>>>>         >>>>
>>>>>         >>>>
>>>>>         >>>>> Merhaba,
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> Veritabanı replication(yanıtınızda uygun gördüğünüz Türkçe
>>>>>         karşılığını
>>>>>         >>>>> yazarsanız, bundan sonra onu kullanırım.) konusunda
>>>>>         önerinizi almak
>>>>>         >>>>> istiyorum. Biraz okudum, eğer çözüm bu ise derinleşeceğim.
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> Durum şöyle:
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> Vt1: insert/update/delete işlemleri yoğun olacak,
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> Vt2: Select işlemleri çok yoğun olacak ama bu işlemlerin
>>>>>         kayıt altına
>>>>>         >>>>> alınması için gerekli olan bazı insert işlemleri de
>>>>>         yapılacak. Vt1 in
>>>>>         >>>>> işleyeceği temel tablolarda çok nadiren insert işlemleri
>>>>>         yapılacak.
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> Vt1 deki ve Vt2 deki her türlü değişikliğin aynı anda
>>>>>         karşılıklı
>>>>>         >>>>> işlenmesini istiyorum. Bunu master-master replication ile
>>>>>         yapabilir
>>>>>         >>>>> miyim?
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> Aklıma takılan bazı problemler:
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> 1- Bu iş için en uygun çözüm replication(master-master) mı?
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> 2- İşlem çakışmaları yaşıyabilir miyim? AutoIncrement
>>>>>         alanlar nasıl
>>>>>         >>>>> olur? Yani aynı anda vt1.tablo1 ve vt2.tablo1 e data
>>>>>         girildiğinde ve
>>>>>         >>>>> aynı AI değeri aldıklarında veri kaybı, replikasyonun
>>>>>         çökmesi gibi
>>>>>         >>>>> sorunlar yaşar mıyım?
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> 3- Sunucular aynı lokasyonda değiller. Birisi internet
>>>>>         üzerinde,
>>>>>         >>>>> diğer(ler)i yerel ağ(lar)da. Genelde aynı ağda olması
>>>>>         yönünde tavsiyeler
>>>>>         >>>>> gördüm? Böyle olması çok zorluk çıkarır mı?
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> 4- Vt1 özelliklerinde bir vertabanı daha (Vt3) bu 
>>>>> kompozisyona
>>>>>         >>>>> eklenebilir mi? Yani Vt1-Vt2 ve Vt2-Vt3 şekline Vt2 aynı
>>>>>         anda hem Vt1 ve
>>>>>         >>>>> Vt2 ile replikasyon yapılabilir mi?
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> 5- Bu işlem sırasında SSL kullanabileceğimi de okudum. Aynı
>>>>>         lokasyonda
>>>>>         >>>>> olmadıkları için sizce performansı nasıl etkiler?
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> Teşekkür ederim.
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> --
>>>>>         >>>>> Ali Rıza Keleş,
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> _______________________________________________
>>>>>         >>>>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>>>>         >>>>> [email protected] 
>>>>> <mailto:[email protected]>
>>>>>         <mailto:[email protected]>
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>>>>          bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>>>>         listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>>>>         bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>>>>         sonlandırabilirsiniz.
>>>>>         >>>>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>>>
>>>>>         >>>> _______________________________________________
>>>>>         >>>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>>>>         >>>> [email protected] 
>>>>> <mailto:[email protected]>
>>>>>         <mailto:[email protected]>
>>>>>         >>>>
>>>>>         >>>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>>>>          bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>>>>         >>>>
>>>>>         >>>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>>>>         listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>>>>         bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>>>>         sonlandırabilirsiniz.
>>>>>         >>>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>>>>         >>>>
>>>>>         >>>>
>>>>>         >>> _______________________________________________
>>>>>         >>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>>>>         >>> [email protected] 
>>>>> <mailto:[email protected]>
>>>>>         <mailto:[email protected]>
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>>>>          bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>>>>         >>>
>>>>>         >>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>>>>         listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>>>>         bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>>>>         sonlandırabilirsiniz.
>>>>>         >>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>>>>         >>>
>>>>>         >>>
>>>>>         >>
>>>>>         
>>>>> ------------------------------------------------------------------------
>>>>>         >>
>>>>>         >> _______________________________________________
>>>>>         >> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>>>>         >> [email protected] 
>>>>> <mailto:[email protected]>
>>>>>         <mailto:[email protected]>
>>>>>         >>
>>>>>         >> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>>>>          bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>>>>         >>
>>>>>         >> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>>>>         listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>>>>         bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>>>>         sonlandırabilirsiniz.
>>>>>         >> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>>>>         >>
>>>>>         >>
>>>>>         >
>>>>>         >
>>>>>         _______________________________________________
>>>>>         Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>>>>         [email protected] 
>>>>> <mailto:[email protected]>
>>>>>         <mailto:[email protected]>
>>>>>
>>>>>         Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>>>>          bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>>>>
>>>>>         Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>>>>         listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>>>>         bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>>>>         sonlandırabilirsiniz.
>>>>>         http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>     _______________________________________________
>>>>>     Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>>>>     [email protected] 
>>>>> <mailto:[email protected]>
>>>>>
>>>>>     Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  
>>>>> bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>>>>
>>>>>     Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden 
>>>>> gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini 
>>>>> kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
>>>>>     http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>>>>       
>>>>>           
>>>>     
>>>> ------------------------------------------------------------------------
>>>>
>>>>     _______________________________________________
>>>>     Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>>>     [email protected] 
>>>> <mailto:[email protected]>
>>>>
>>>>     Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  
>>>> bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>>>
>>>>     Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden 
>>>> gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini 
>>>> kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
>>>>     http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>>>       
>>>>         
>>>       
>>
>>     _______________________________________________
>>     Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>     [email protected]
>>     <mailto:[email protected]>
>>
>>     Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>      bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>
>>     Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>     listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>     bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>     sonlandırabilirsiniz.
>>     http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>
>>
>>
>>
>> -- 
>> /**
>> * @author Atıf CEYLAN
>> * Software Developer
>> * http://www.atifceylan.com
>> */
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>> [email protected]
>>
>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
>> okuyabilirsiniz;
>>
>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
>> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
>> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>   
> ------------------------------------------------------------------------
>
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> [email protected]
>
> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
> okuyabilirsiniz;
>
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>   


-- 
/**
  * @author Atıf CEYLAN
  * Software Developer
  * http://www.atifceylan.com
*/

_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap