merhaba, sadece veritabanı değil tüm sistemin yedeğini rsync ile alabilirsiniz.
benzer bir durumu biz yaşıyoruz. yurt dışındaki sunucuların yedeklemelerini hem aynı lokasyonda hemde türkiyedeki sunucularda tutuyoruz. türkiye için süreç 1 saatlik rsync yedeklemesi şeklinde. bu FKM (felaket kurtarma merkezi) için iyi bir yöntem. gönül isterki güzel ülkemin hat maliyetleri düşse de artık bizlerde yurt sermayesine katkıda bulunsak :) kolay gelsin Nuri Akman wrote: > Merhaba, > > Master'da herhangi bir sorun oluşup master KISA veya UZUN süreli > SUSARSA, ben devreye girene kadar Slave çalışsın istiyorum. Ben > devreye girmeden Master kendine gelse bile Slave çalışmaya devam etmeli. > > Benim devreye girmemden amacım, Slave'deki güncel verilerin Master'ı > kontrolüm dahilince güncellemesini sağlamak. > > Bu işi nasıl sağlayabilirim acaba? > > Ayrıca, düşündüğüm sistem web server'ın komple bir yedeğinin farklı > bir fiziksel lokasyonda (Örnek: master Ankara, slave ABD'de) her an > devreye girebilecek şekilde hazır bulunması. > > Selamlar, > Nuri Akman > > > > 29.01.2010 10:41, serkan yazmış: >> İlk dediğiniz şekilde. Ancak 5 dakika değil 1 saniyede bir, >> ayarlanabiliyor ama oldukça kısa bir zaman. >> >> serkan >> >> >> 2010/1/29 Nuri Akman <[email protected] >> <mailto:[email protected]>> >> >> Merhaba Atıf Bey, >> >> Master-slave replikasyonu şu şekilde mi çalışıyor?: >> Örneğin 5 dakikada bir, o ana kadar master'da gerçekleştirilen >> update ve >> insert komutları slave'e gönderiliyor ve bu komutlar slave üzerinde >> çalıştırılıyor. >> >> Yoksa; Master'daki her bir update/delete anlık olarak mı >> güncelleniyor? >> >> Selamlar, >> Nuri Akman >> >> >> 29.01.2010 00:32, Atıf CEYLAN yazmış: >> > Merhaba, >> > konunun tamamını takip edemedim malesef, buradaki yazdıklarınıza >> > istinaden nacizane tavsiyem, master-slave replication olacak. >> yanlış >> > hatırlamıyorsam mysql ndb vardı bir zamanlar. zahmetsiz bu işi >> > hallediyor diye biliyorum. >> > yazdığınızdan anladığım kadarı ile değişen veriniz hayli az. bu >> nedenle >> > master-slave replication işinizi fazlası ile görecektir. temel >> mantığı; >> > slave olan db belirlediğiniz sürelerde kendini, master db'den >> günceller >> > (örn. her dakikada). aynı uygulamanızın iki kopyası var sanırım, >> > uygulamanızda insert, uğdate, delete işlemlerini master db'den >> select >> > işlemlerini oransal olarak her ikisinden yaparsınız. böylece hem >> > poolingde yapmış olursunuz. uygulama içinde bağlantı noktasında if >> > (!$db1) baglan(db2) benzeri bir kontrolle kullanıcılarınızın >> aksaklıktan >> > haberdar olmadan işlerine devam etmelerinide sağlamış olursunuz. >> > >> > kolay gelsin. >> > >> > Nuri Akman wrote: >> > >> >> Merhaba, >> >> >> >> Sanırım sizinkine benzer bir durum da benim başımda. Bende durum >> >> şöyle: İnternette aktif olarak çalışan PHP+MySQL uygulamam >> var. Ancak, >> >> "sunucum herhangi bir zamanda devre dışı kalırsa ne olacak?" >> korkum >> >> var. Veritabanımda on binlerce satır veri olmasına rağmen bunların >> >> sadece en son 500 - 700 tanesi GÜN İÇİNDE ekleniyor veya >> >> değiştiriliyor. Eski kayıtlar olduğu gibi kalıyor ve hiç bir >> şekilde >> >> delete/update yapılmıyor. >> >> >> >> Aktif sunucu üzerindeki PHP dosyalarımı fiziksel olarak uzakta >> bulunan >> >> başka bir sunucuya da yükledim. Aynı sunucuda PHP+MySQL çalışıyor. >> >> Veritabanını da olduğu gibi kopyaladım ve sistem, bu sunucu >> üzerinden >> >> de hizmet veriyor. >> >> >> >> *Sorun da burada başlıyor: * >> >> Her yeni işlemle birlikte ikinci sunucudaki veritabanım >> güncelliğini >> >> yitiriyor. İşte tam bu noktada replikasyon ihtiyacım var diyorum. >> >> >> >> *Senaryoyu işleme koyalım: * >> >> Sunucu 1 devre dışı kalmış. Kullanıcılar, bunu görüp Sunucu 2'den >> >> devam ediyorlar. >> >> >> >> Herhangi bir metodla Sunucu 2'ye aktardığım veriler ne kadar >> güncelse >> >> kullanıcılarım da o kadar güncel bir sistemde çalışıyorlar. Bu >> metod >> >> manuel bir şey de olsa, replikasyon da olsa amacımıza ulaştık >> demektir. >> >> >> >> *Peki sonrasında ne olacak?* >> >> Sunucu 2 bir süre hizmet verdi ve üzerine yeni veriler eklendi / >> >> güncellendi, ancak Sunucu 1 bundan habersiz. >> >> >> >> Acaba ihtiyaçlarımız benzeşiyor mu? >> >> >> >> Selamlar, >> >> Nuri Akman >> >> >> >> >> >> 28.01.2010 15:24, Ali Rıza Keleş yazmış: >> >> >> >>> On Thu, 2010-01-28 at 14:49 +0200, Nuri Akman wrote: >> >>> >> >>> >> >>>> Merhaba, >> >>>> >> >>>> Mesajınıza baktığımda, amacınızın replikasyon olduğunu >> belirtiyorsunuz, >> >>>> ancak buna neden ihtiyaç duyduğunuzun yanıtını göremiyorum. >> Bu konuda >> >>>> bilgi verebilir misiniz? Veritabanınızı replike edince ne >> olmasını >> >>>> umuyorsunuz? >> >>>> >> >>>> >> >>> Daha detaylı anlatayım... >> >>> >> >>> Intranet çalışan bir uygulamam var. Uygulama Vertabanı ile >> birlikte >> >>> yerel bir sunucuda. Sistem Debain Lenny. Buna srv1 diyelim >> üzerindeki >> >>> uygulamaya app1, vertabanına ise vt1. >> >>> >> >>> Aynı uygulamanın daha sınırlı bir kopyası Internet üzerinde >> başka bir >> >>> sunucuda.. Bunlara da sunucu srv2, uygulama app2, >> veritabanına ise vt2 >> >>> diyelim. Bu da aynı biçimde Debian Lenny. >> >>> >> >>> >> >>> Esas datalar srv1 üzerinde app1 ile vt1 e işleniyor. İlk >> istediğim bu >> >>> işlemlerin kopyaları aynen srv2 üzerindeki vt2 ye birebir >> kopyalanması >> >>> ve app2 nin kullanımına hazır hale gelmesi. >> >>> >> >>> Yereldeki kadar olmasa da srv2 deki app2 bir miktar datayı >> bağımsız >> >>> biçimde üretip vt2 ye kaydedecek. Bu vt2 ye kaydedilen >> datalarında aynen >> >>> yereldeki vt1 'e kaydedilmesini istiyorum. >> >>> >> >>> Bunun yanında, ilerisi için soruyorum bunu, başka bir >> lokasyonda 3. bir >> >>> sunucu eklediğimde, srv3, app3 ve vt3 diyelim, 3 sunucuyu da >> yukarıdaki >> >>> ikisi gibi nasıl çalıştırabilirim. >> >>> >> >>> vt1-vt2 replikasyonu >> >>> vt2-vt3 replikasyonu >> >>> >> >>> işimi görür mü? >> >>> >> >>> Eğer replikasyondan haberdar olmasaydım, şöyle çözecektim: >> >>> >> >>> 1- srv1 üzerindeki dataları bir biçimde ve sürekli şekilde web >> >>> üzerindeki sunucuya da kaydedecek, >> >>> >> >>> 2- srv2 de üretilen datayı geçici tablolara kaydedip, app1 in >> isteği >> >>> üzerine, kullanıcının tetiklemesi ya da otomatik, hem srv1 e >> hem de srv2 >> >>> ye kaydedecektim. >> >>> >> >>> >> >>> Son olarak bütün bu işlemleri ssl ile yapmak istediğimi >> söyledim. Ben >> >>> soruma yanıtımı genel olarak aldım ama güzel bir konu, daha çok >> >>> paylaşabiliriz. >> >>> >> >>> İlginiz için teşekkür ederim. >> >>> >> >>> -- >> >>> Ali Rıza Keleş, >> >>> >> >>> >> >>> >> >>> >> >>> >> >>> >> >>>> Selamlar, >> >>>> Nuri Akman >> >>>> >> >>>> >> >>>> 27.01.2010 18:11, Ali Rıza Keleş yazmış: >> >>>> >> >>>> >> >>>>> Merhaba, >> >>>>> >> >>>>> Veritabanı replication(yanıtınızda uygun gördüğünüz Türkçe >> karşılığını >> >>>>> yazarsanız, bundan sonra onu kullanırım.) konusunda >> önerinizi almak >> >>>>> istiyorum. Biraz okudum, eğer çözüm bu ise derinleşeceğim. >> >>>>> >> >>>>> Durum şöyle: >> >>>>> >> >>>>> Vt1: insert/update/delete işlemleri yoğun olacak, >> >>>>> >> >>>>> Vt2: Select işlemleri çok yoğun olacak ama bu işlemlerin >> kayıt altına >> >>>>> alınması için gerekli olan bazı insert işlemleri de >> yapılacak. Vt1 in >> >>>>> işleyeceği temel tablolarda çok nadiren insert işlemleri >> yapılacak. >> >>>>> >> >>>>> Vt1 deki ve Vt2 deki her türlü değişikliğin aynı anda >> karşılıklı >> >>>>> işlenmesini istiyorum. Bunu master-master replication ile >> yapabilir >> >>>>> miyim? >> >>>>> >> >>>>> Aklıma takılan bazı problemler: >> >>>>> >> >>>>> 1- Bu iş için en uygun çözüm replication(master-master) mı? >> >>>>> >> >>>>> 2- İşlem çakışmaları yaşıyabilir miyim? AutoIncrement >> alanlar nasıl >> >>>>> olur? Yani aynı anda vt1.tablo1 ve vt2.tablo1 e data >> girildiğinde ve >> >>>>> aynı AI değeri aldıklarında veri kaybı, replikasyonun >> çökmesi gibi >> >>>>> sorunlar yaşar mıyım? >> >>>>> >> >>>>> 3- Sunucular aynı lokasyonda değiller. Birisi internet >> üzerinde, >> >>>>> diğer(ler)i yerel ağ(lar)da. Genelde aynı ağda olması >> yönünde tavsiyeler >> >>>>> gördüm? Böyle olması çok zorluk çıkarır mı? >> >>>>> >> >>>>> 4- Vt1 özelliklerinde bir vertabanı daha (Vt3) bu kompozisyona >> >>>>> eklenebilir mi? Yani Vt1-Vt2 ve Vt2-Vt3 şekline Vt2 aynı >> anda hem Vt1 ve >> >>>>> Vt2 ile replikasyon yapılabilir mi? >> >>>>> >> >>>>> 5- Bu işlem sırasında SSL kullanabileceğimi de okudum. Aynı >> lokasyonda >> >>>>> olmadıkları için sizce performansı nasıl etkiler? >> >>>>> >> >>>>> Teşekkür ederim. >> >>>>> >> >>>>> -- >> >>>>> Ali Rıza Keleş, >> >>>>> >> >>>>> >> >>>>> _______________________________________________ >> >>>>> Linux-sunucu E-Posta Listesi >> >>>>> [email protected] >> <mailto:[email protected]> >> >>>>> >> >>>>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php >> bağlantısından okuyabilirsiniz; >> >>>>> >> >>>>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu >> listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki >> bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi >> sonlandırabilirsiniz. >> >>>>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu >> >>>>> >> >>>>> >> >>>>> >> >>>> _______________________________________________ >> >>>> Linux-sunucu E-Posta Listesi >> >>>> [email protected] >> <mailto:[email protected]> >> >>>> >> >>>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php >> bağlantısından okuyabilirsiniz; >> >>>> >> >>>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu >> listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki >> bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi >> sonlandırabilirsiniz. >> >>>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu >> >>>> >> >>>> >> >>> _______________________________________________ >> >>> Linux-sunucu E-Posta Listesi >> >>> [email protected] >> <mailto:[email protected]> >> >>> >> >>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php >> bağlantısından okuyabilirsiniz; >> >>> >> >>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu >> listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki >> bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi >> sonlandırabilirsiniz. >> >>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu >> >>> >> >>> >> >> >> ------------------------------------------------------------------------ >> >> >> >> _______________________________________________ >> >> Linux-sunucu E-Posta Listesi >> >> [email protected] >> <mailto:[email protected]> >> >> >> >> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php >> bağlantısından okuyabilirsiniz; >> >> >> >> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu >> listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki >> bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi >> sonlandırabilirsiniz. >> >> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu >> >> >> >> >> > >> > >> _______________________________________________ >> Linux-sunucu E-Posta Listesi >> [email protected] >> <mailto:[email protected]> >> >> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php >> bağlantısından okuyabilirsiniz; >> >> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu >> listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki >> bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi >> sonlandırabilirsiniz. >> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu >> >> >> >> _______________________________________________ >> Linux-sunucu E-Posta Listesi >> [email protected] >> >> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından >> okuyabilirsiniz; >> >> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen >> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 >> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. >> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu >> > ------------------------------------------------------------------------ > > _______________________________________________ > Linux-sunucu E-Posta Listesi > [email protected] > > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından > okuyabilirsiniz; > > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen > e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 > dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu > -- /** * @author Atıf CEYLAN * Software Developer * http://www.atifceylan.com */ _______________________________________________ Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
