merhaba,
sadece veritabanı değil tüm sistemin yedeğini rsync ile alabilirsiniz.

benzer bir durumu biz yaşıyoruz. yurt dışındaki sunucuların 
yedeklemelerini hem aynı lokasyonda hemde türkiyedeki sunucularda 
tutuyoruz. türkiye için süreç 1 saatlik rsync yedeklemesi şeklinde. bu 
FKM (felaket kurtarma merkezi) için iyi bir yöntem. gönül isterki güzel 
ülkemin hat maliyetleri düşse de artık bizlerde yurt sermayesine katkıda 
bulunsak :)

kolay gelsin

Nuri Akman wrote:
> Merhaba,
>
> Master'da herhangi bir sorun oluşup master KISA veya UZUN süreli 
> SUSARSA, ben devreye girene kadar Slave çalışsın istiyorum. Ben 
> devreye girmeden Master kendine gelse bile Slave çalışmaya devam etmeli.
>
> Benim devreye girmemden amacım, Slave'deki güncel verilerin Master'ı 
> kontrolüm dahilince güncellemesini sağlamak.
>
> Bu işi nasıl sağlayabilirim acaba?
>
> Ayrıca, düşündüğüm sistem web server'ın komple bir yedeğinin farklı 
> bir fiziksel lokasyonda (Örnek: master Ankara, slave ABD'de) her an 
> devreye girebilecek şekilde hazır bulunması.
>
> Selamlar,
> Nuri Akman
>
>
>
> 29.01.2010 10:41, serkan yazmış:
>> İlk dediğiniz şekilde. Ancak 5 dakika değil 1 saniyede bir, 
>> ayarlanabiliyor ama oldukça kısa bir zaman.
>>
>> serkan
>>
>>
>> 2010/1/29 Nuri Akman <[email protected] 
>> <mailto:[email protected]>>
>>
>>     Merhaba Atıf Bey,
>>
>>     Master-slave replikasyonu şu şekilde mi çalışıyor?:
>>     Örneğin 5 dakikada bir, o ana kadar master'da gerçekleştirilen
>>     update ve
>>     insert komutları slave'e gönderiliyor ve bu komutlar slave üzerinde
>>     çalıştırılıyor.
>>
>>     Yoksa; Master'daki her bir update/delete anlık olarak mı
>>     güncelleniyor?
>>
>>     Selamlar,
>>     Nuri Akman
>>
>>
>>     29.01.2010 00:32, Atıf CEYLAN yazmış:
>>     > Merhaba,
>>     > konunun tamamını takip edemedim malesef, buradaki yazdıklarınıza
>>     > istinaden nacizane tavsiyem, master-slave replication olacak.
>>     yanlış
>>     > hatırlamıyorsam mysql ndb vardı bir zamanlar. zahmetsiz bu işi
>>     > hallediyor diye biliyorum.
>>     > yazdığınızdan anladığım kadarı ile değişen veriniz hayli az. bu
>>     nedenle
>>     > master-slave replication işinizi fazlası ile görecektir. temel
>>     mantığı;
>>     > slave olan db belirlediğiniz sürelerde kendini, master db'den
>>     günceller
>>     > (örn. her dakikada). aynı uygulamanızın iki kopyası var sanırım,
>>     > uygulamanızda insert, uğdate, delete işlemlerini master db'den
>>     select
>>     > işlemlerini oransal olarak her  ikisinden yaparsınız. böylece hem
>>     > poolingde yapmış olursunuz. uygulama içinde bağlantı noktasında if
>>     > (!$db1) baglan(db2) benzeri bir kontrolle kullanıcılarınızın
>>     aksaklıktan
>>     > haberdar olmadan işlerine devam etmelerinide sağlamış olursunuz.
>>     >
>>     > kolay gelsin.
>>     >
>>     > Nuri Akman wrote:
>>     >
>>     >> Merhaba,
>>     >>
>>     >> Sanırım sizinkine benzer bir durum da benim başımda. Bende durum
>>     >> şöyle: İnternette aktif olarak çalışan PHP+MySQL uygulamam
>>     var. Ancak,
>>     >> "sunucum herhangi bir zamanda devre dışı kalırsa ne olacak?"
>>     korkum
>>     >> var. Veritabanımda on binlerce satır veri olmasına rağmen bunların
>>     >> sadece en son 500 - 700  tanesi GÜN İÇİNDE ekleniyor veya
>>     >> değiştiriliyor. Eski kayıtlar olduğu gibi kalıyor ve hiç bir
>>     şekilde
>>     >> delete/update yapılmıyor.
>>     >>
>>     >> Aktif sunucu üzerindeki PHP dosyalarımı fiziksel olarak uzakta
>>     bulunan
>>     >> başka bir sunucuya da yükledim. Aynı sunucuda PHP+MySQL çalışıyor.
>>     >> Veritabanını da olduğu gibi kopyaladım ve sistem, bu sunucu
>>     üzerinden
>>     >> de hizmet veriyor.
>>     >>
>>     >> *Sorun da burada başlıyor: *
>>     >> Her yeni işlemle birlikte ikinci sunucudaki veritabanım
>>     güncelliğini
>>     >> yitiriyor. İşte tam bu noktada replikasyon ihtiyacım var diyorum.
>>     >>
>>     >> *Senaryoyu işleme koyalım: *
>>     >> Sunucu 1 devre dışı kalmış. Kullanıcılar, bunu görüp Sunucu 2'den
>>     >> devam ediyorlar.
>>     >>
>>     >> Herhangi bir metodla Sunucu 2'ye aktardığım veriler ne kadar
>>     güncelse
>>     >> kullanıcılarım da o kadar güncel bir sistemde çalışıyorlar. Bu
>>     metod
>>     >> manuel bir şey de olsa, replikasyon da olsa amacımıza ulaştık
>>     demektir.
>>     >>
>>     >> *Peki sonrasında ne olacak?*
>>     >> Sunucu 2 bir süre hizmet verdi ve üzerine yeni veriler eklendi /
>>     >> güncellendi, ancak Sunucu 1 bundan habersiz.
>>     >>
>>     >> Acaba ihtiyaçlarımız benzeşiyor mu?
>>     >>
>>     >> Selamlar,
>>     >> Nuri Akman
>>     >>
>>     >>
>>     >> 28.01.2010 15:24, Ali Rıza Keleş yazmış:
>>     >>
>>     >>> On Thu, 2010-01-28 at 14:49 +0200, Nuri Akman wrote:
>>     >>>
>>     >>>
>>     >>>> Merhaba,
>>     >>>>
>>     >>>> Mesajınıza baktığımda, amacınızın replikasyon olduğunu
>>     belirtiyorsunuz,
>>     >>>> ancak buna neden ihtiyaç duyduğunuzun yanıtını göremiyorum.
>>     Bu konuda
>>     >>>> bilgi verebilir misiniz? Veritabanınızı replike edince ne
>>     olmasını
>>     >>>> umuyorsunuz?
>>     >>>>
>>     >>>>
>>     >>> Daha detaylı anlatayım...
>>     >>>
>>     >>> Intranet çalışan bir uygulamam var. Uygulama Vertabanı ile
>>     birlikte
>>     >>> yerel bir sunucuda. Sistem Debain Lenny. Buna srv1 diyelim
>>     üzerindeki
>>     >>> uygulamaya app1, vertabanına ise vt1.
>>     >>>
>>     >>> Aynı uygulamanın daha sınırlı bir kopyası Internet üzerinde
>>     başka bir
>>     >>> sunucuda.. Bunlara da sunucu srv2, uygulama app2,
>>     veritabanına ise vt2
>>     >>> diyelim. Bu da aynı biçimde Debian Lenny.
>>     >>>
>>     >>>
>>     >>> Esas datalar srv1 üzerinde app1 ile vt1 e işleniyor. İlk
>>     istediğim bu
>>     >>> işlemlerin kopyaları aynen srv2 üzerindeki vt2 ye birebir
>>     kopyalanması
>>     >>> ve app2 nin kullanımına hazır hale gelmesi.
>>     >>>
>>     >>> Yereldeki kadar olmasa da srv2 deki app2 bir miktar datayı
>>     bağımsız
>>     >>> biçimde üretip vt2 ye kaydedecek. Bu vt2 ye kaydedilen
>>     datalarında aynen
>>     >>> yereldeki vt1 'e kaydedilmesini istiyorum.
>>     >>>
>>     >>> Bunun yanında, ilerisi için soruyorum bunu, başka bir
>>     lokasyonda 3. bir
>>     >>> sunucu eklediğimde, srv3, app3 ve vt3 diyelim, 3 sunucuyu da
>>     yukarıdaki
>>     >>> ikisi gibi nasıl çalıştırabilirim.
>>     >>>
>>     >>> vt1-vt2 replikasyonu
>>     >>> vt2-vt3 replikasyonu
>>     >>>
>>     >>> işimi görür mü?
>>     >>>
>>     >>> Eğer replikasyondan haberdar olmasaydım, şöyle çözecektim:
>>     >>>
>>     >>> 1- srv1 üzerindeki dataları bir biçimde ve sürekli şekilde web
>>     >>> üzerindeki sunucuya da kaydedecek,
>>     >>>
>>     >>> 2- srv2 de üretilen datayı geçici tablolara kaydedip, app1 in
>>     isteği
>>     >>> üzerine, kullanıcının tetiklemesi ya da otomatik, hem srv1 e
>>     hem de srv2
>>     >>> ye kaydedecektim.
>>     >>>
>>     >>>
>>     >>> Son olarak bütün bu işlemleri ssl ile yapmak istediğimi
>>     söyledim. Ben
>>     >>> soruma yanıtımı genel olarak aldım ama güzel bir konu, daha çok
>>     >>> paylaşabiliriz.
>>     >>>
>>     >>> İlginiz için teşekkür ederim.
>>     >>>
>>     >>> --
>>     >>> Ali Rıza Keleş,
>>     >>>
>>     >>>
>>     >>>
>>     >>>
>>     >>>
>>     >>>
>>     >>>> Selamlar,
>>     >>>> Nuri Akman
>>     >>>>
>>     >>>>
>>     >>>> 27.01.2010 18:11, Ali Rıza Keleş yazmış:
>>     >>>>
>>     >>>>
>>     >>>>> Merhaba,
>>     >>>>>
>>     >>>>> Veritabanı replication(yanıtınızda uygun gördüğünüz Türkçe
>>     karşılığını
>>     >>>>> yazarsanız, bundan sonra onu kullanırım.) konusunda
>>     önerinizi almak
>>     >>>>> istiyorum. Biraz okudum, eğer çözüm bu ise derinleşeceğim.
>>     >>>>>
>>     >>>>> Durum şöyle:
>>     >>>>>
>>     >>>>> Vt1: insert/update/delete işlemleri yoğun olacak,
>>     >>>>>
>>     >>>>> Vt2: Select işlemleri çok yoğun olacak ama bu işlemlerin
>>     kayıt altına
>>     >>>>> alınması için gerekli olan bazı insert işlemleri de
>>     yapılacak. Vt1 in
>>     >>>>> işleyeceği temel tablolarda çok nadiren insert işlemleri
>>     yapılacak.
>>     >>>>>
>>     >>>>> Vt1 deki ve Vt2 deki her türlü değişikliğin aynı anda
>>     karşılıklı
>>     >>>>> işlenmesini istiyorum. Bunu master-master replication ile
>>     yapabilir
>>     >>>>> miyim?
>>     >>>>>
>>     >>>>> Aklıma takılan bazı problemler:
>>     >>>>>
>>     >>>>> 1- Bu iş için en uygun çözüm replication(master-master) mı?
>>     >>>>>
>>     >>>>> 2- İşlem çakışmaları yaşıyabilir miyim? AutoIncrement
>>     alanlar nasıl
>>     >>>>> olur? Yani aynı anda vt1.tablo1 ve vt2.tablo1 e data
>>     girildiğinde ve
>>     >>>>> aynı AI değeri aldıklarında veri kaybı, replikasyonun
>>     çökmesi gibi
>>     >>>>> sorunlar yaşar mıyım?
>>     >>>>>
>>     >>>>> 3- Sunucular aynı lokasyonda değiller. Birisi internet
>>     üzerinde,
>>     >>>>> diğer(ler)i yerel ağ(lar)da. Genelde aynı ağda olması
>>     yönünde tavsiyeler
>>     >>>>> gördüm? Böyle olması çok zorluk çıkarır mı?
>>     >>>>>
>>     >>>>> 4- Vt1 özelliklerinde bir vertabanı daha (Vt3) bu kompozisyona
>>     >>>>> eklenebilir mi? Yani Vt1-Vt2 ve Vt2-Vt3 şekline Vt2 aynı
>>     anda hem Vt1 ve
>>     >>>>> Vt2 ile replikasyon yapılabilir mi?
>>     >>>>>
>>     >>>>> 5- Bu işlem sırasında SSL kullanabileceğimi de okudum. Aynı
>>     lokasyonda
>>     >>>>> olmadıkları için sizce performansı nasıl etkiler?
>>     >>>>>
>>     >>>>> Teşekkür ederim.
>>     >>>>>
>>     >>>>> --
>>     >>>>> Ali Rıza Keleş,
>>     >>>>>
>>     >>>>>
>>     >>>>> _______________________________________________
>>     >>>>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>     >>>>> [email protected]
>>     <mailto:[email protected]>
>>     >>>>>
>>     >>>>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>      bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>     >>>>>
>>     >>>>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>     listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>     bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>     sonlandırabilirsiniz.
>>     >>>>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>     >>>>>
>>     >>>>>
>>     >>>>>
>>     >>>> _______________________________________________
>>     >>>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>     >>>> [email protected]
>>     <mailto:[email protected]>
>>     >>>>
>>     >>>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>      bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>     >>>>
>>     >>>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>     listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>     bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>     sonlandırabilirsiniz.
>>     >>>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>     >>>>
>>     >>>>
>>     >>> _______________________________________________
>>     >>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>     >>> [email protected]
>>     <mailto:[email protected]>
>>     >>>
>>     >>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>      bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>     >>>
>>     >>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>     listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>     bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>     sonlandırabilirsiniz.
>>     >>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>     >>>
>>     >>>
>>     >>
>>     ------------------------------------------------------------------------
>>     >>
>>     >> _______________________________________________
>>     >> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>     >> [email protected]
>>     <mailto:[email protected]>
>>     >>
>>     >> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>      bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>     >>
>>     >> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>     listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>     bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>     sonlandırabilirsiniz.
>>     >> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>     >>
>>     >>
>>     >
>>     >
>>     _______________________________________________
>>     Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>     [email protected]
>>     <mailto:[email protected]>
>>
>>     Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>      bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>
>>     Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>     listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>     bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>     sonlandırabilirsiniz.
>>     http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>> [email protected]
>>
>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
>> okuyabilirsiniz;
>>
>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
>> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
>> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>   
> ------------------------------------------------------------------------
>
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> [email protected]
>
> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
> okuyabilirsiniz;
>
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>   


-- 
/**
  * @author Atıf CEYLAN
  * Software Developer
  * http://www.atifceylan.com
*/

_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap