Ahoj,

jsem tu s další várkou nejednotných termínů a prosbou o názor:

1. "tab stop"
- v současnosti: "tabulátor" (většina UI, help), "krok tabulátoru" (možnosti pro Writer, help), "zarážka tabulátoru" (možnosti pro Calc, help) - návrh: "tabulátor" nechat a sjednotit ostatní, asi na "krok tabulátoru" (nebo vše na jenom "tabulátory"?)

Taky se mi zdá podivné označení tabulátoru "decimal" jako "desítkově" - neměl by být spíš "desetinný" podle oddělovače desetinných míst?

2. efekty pro znak:
"Small caps" je přeloženo jako "malé kapitálky", ale zdá se, že správný český termín je
jen "kapitálky".
"Title" (= první velká písmena slov budou velká) je jako "název" (UI) a "titulek" (help). Oboje mi připadá matoucí, protože v češtině se první velká písmena u nadpisů a názvů nepoužívají. Nebylo by lepší opsat to něčím na způsob "velká první písmena"?

3. umístění popisků - "above/below"
- při vkládání popisku jako "níže/výše", v možnostech u Automatické popisky jako
"nad/pod"
- viz poznámka na fóru OO.cz: http://forum.openoffice.cz/viewtopic.php?id=1196
- návrh: sjednotit na "nad/pod"

4. "measurement unit", "unit of measure", "unit of measurement"
- zpravidla "měrná jednotka", v helpu občas "jednotka míry"
- návrh: sjednotit na "měrná jednotka"

5. "combo box"
- v tom je chaos - v UI je "pole se seznamem" (ovládací prvek) nebo "kombinované pole", v helpu pak jako další "seznam", "rozevírací seznam", "rozbalovací seznam", "kombinovaný seznam" - překlady jinde: Mozilla: "rozbalovací seznam", MS: "pole se seznamem", l10n: "rozbalovací seznam" (prvek bez možnosti editace), "kombinovaný seznam" (s možností editace) - nejvíc se mi zamlouvá "rozbalovací seznam"; oproti "poli se seznamem" je výstižnější (pole se seznamem může být i "list box")

Díky, mějte se a užívejte si jaro:))
Standa