On Sat, Jun 05, 2004 at 09:06:22PM +0300, Anton Zinoviev wrote:
> На  2.VI.2004 в 19:48 (+0300) часа Peter Pentchev писа:

> Да, това за съжаление решава проблема.  За съжаление, защото аз бях се
> вече наканил да направя нещо което да бъде уеб-интерфейс към какви да
> е команди (в конкретния случай ми трябва интерфейс и към gpasswd) и то
> така, че да бъде полезно не само за мене -- т.е. аз правя първата
> версия, пък после потребителите на Дебиан да му мислят за
> усъвършенстване и security audit ;-).

Ако ще ти свърши работа - ще се радвам :)

Иначе ми се струва, че общо, всемогъщо, all-singing, all-dancing нещо
за смяна на пароли може и да се окаже не чак толкова добра идея,
най-малкото заради многото мислене, което ще трябва да отиде в посока
сигурност, да не говорим за portability.  Макар че... като се замисля, с
добре дефинирани интерфейси може и да не е чак толкова трудно, но ще
трябва да се хвърли много, ама много мислене за това къде какви
параметри на кого се предават, кой кои символи смята за специални, кой
какви ограничения за дължина на низове има и т.н.  Примерно наскоро
видях един CGI скрипт за смяна на пароли, който беше писан на C, явно
беше писан с идея да се изпълнява като setuid приложение, и имаше много,
ама страшно много места, където с едно просто малко по-голямо низче
(понякога от порядъка на 30-35 символа) можеше да гътнеш програмата.  Не
ми се занимаваше да търся exploitable buffer overflows, но DoS-able
имаше много, и съм почти убеден, че е имало и exploitable :(

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev  [EMAIL PROTECTED]    [EMAIL PROTECTED]    [EMAIL PROTECTED]
PGP key:        http://people.FreeBSD.org/~roam/roam.key.asc