аз споменах 3 бази за да ми дадете принципно решение, но те съвсем не са 3 а са 11. ако ги зацикля по-скоро ще зацикля собствената си глава :-)

по отношение на кластера в момента чета документацията ,но нещо не стоплям как може да ми помогне.

имам друга система, в която реплицирам така ,но там базите са firebird и реплицирам с репликатора на феникс. - всичко е 6 , но тук е MySQL и вече съм подлудял и прочел половината интернет.

жоро