Comprovat, és problema del perfil. N'he creat un nou i no passa això.

Com podria resoldre-ho per no perdre totes les configuracions que ja tinc al meu perfil?

En/na Toni Hermoso ha escrit:

No sé Xavi que et deu passar :-(

Per comprovar el que et dic, si vols, instal·la'l de nou o fes un nou perfil.

Els diccionaris es trien un cop has premut el botó d'ortografia a un menú avall a l'esquerra de la finestra que emergeix. Jo tinc activat per defecte que em faci una correcció abans d'enviar cada missatge, p.ex.

Ja em diràs.

Salut!

En/na Xavi Ivars i Ribes ha escrit:

Segur que estic utilitzant el diccionari de català. El binari és el de la 0.9 final, baixat de softcatalà el mateix dia que en vas fer l'anunci.

No entenc com pot ser que utilitzant el diccionari em done que no és correcte...:S

Es pot accedir al diccionari des d'alguna opció de les preferències?

En/na Toni Hermoso ha escrit:

Xavi, segur que estàs fent servir el diccionari català i no el d'alguna altra llengua? Pots baixar-te de nou el binari del Thunderbird en català i comprovar-ho?

Algú ho pot confirmar també?

En/na Xavi Ivars i Ribes ha escrit:

Un detall que he trobat:

Segons la pàgina del jmoratinos...

/ Addició de noms propis: tots els municipis dels Països Catalans, noms de persona

/Jo he hagut d'afegir al meu diccionari personal, per exemple: Benissa, Calp, Dénia...

A mi m'ixen totes 3 poblacions com a correctes.

    /Versions per als diferents dialectes/

He afegit: lamente, espere, estudia, diguen, diguera, envie, este, eixe, esta, eixa...

Ací m'ha donat error només este i eixe, que serien doncs interessants que pogués considerar en Joan per a properes versions.

El Thunderbird i el Mozilla només fallen respecte a l'OOo amb la l·l, no per culpa del diccionari (que són iguals) sinó pel motor que utilitzen.

Salut!

I així un fum més d'exemples.

En/na Toni Hermoso ha escrit:

Xiquets!

Segur que esteu fent servir el mateix diccionari?!
El diccionari del Thunderbird, el Mozilla i l'OpenOffice.org són el mateix! Aquest: http://www.jmoratinos.com/cgi-bin/index.php

P.D: Aprofito per recomanar-vos l'Spellbound http://spellbound.sourceforge.net/

En/na Ferran Moreno ha escrit:

La proposta del Xavier em sembla força encertada.

Si el corrector es basa en una llista predeterminada de paraules (perdoneu la vaguetat, però és que no sé exactament com funcionen, si dic una barbaritat m'ho dieu), es podrien afegir els equivalents d'altres variants (per exemple, si hi ha incloses x formes verbals, afegir-hi les corresponents a altres zones del domini lingüístic) i que aquesta sigui la llista de partida per a tots (i quan dic formes verbals, també penso en noms i adjectius més comuns). I després que cadascú vagi afegint les que vagi emprant.

És factible?

Si no, seria possible "importar" el diccionari de l'OpenOffice, si ja hi ha incorporada aquesta opció? O del Salt, potser, almenys pel que fa al valencià.

Salutacions cordials,

Ferran Moreno

En/na Xavi Ivars i Ribes ha escrit:

Explique el problema que li veig al corrector ortogràfic del Thunderbird:

Em resulta una mica incòmode haver d'afegir un fum de paraules correctes cada vegada que escric un missatge relativament llarg. Açò és degut a que aquest corrector, a diferència d'altres com el d'OpenOffice.org, no reconeix cap variant dialectal diferent al català central.

Així, si escric xicotet (petit), xiquet (noi), pense (penso), creïlla (patata)... o qualsevol altra paraula per l'estil, m'ix el missatge d'avís informant-me de "faltes ortogràfiques". Es podria pensar en corregir açò d'alguna manera per a posteriors versions?

Pot parèixer innecessari per a molta gent, però la veritat és que per als valencians ens resulten com a mínim estranyes certes paraules que utilitzeu al Principat (o a la zona del català central, no sé quin és l'àmbit real). Aquest fet pot fer que molta gent d'ací preferisca escriure en castellà, ja que pensa que al cap i a la fi en valencià no sap escriure bé (quan realment el que passa és que és el corrector el que no està funcionant bé).

Estes coses també ajuden al sentiment que té la majoria de la gent d'ací baix que creu que els "catalans ens volen fer parlar com ells" (no compartisc el sentiment, però l'entenc).

Suggerències? Propostes?

---------------------------------------------------------------- Podeu consultar els arxius d'aquesta llista o canviar la vostra subscripció a http://www.softcatala.org/llistes/ ----------------------------------------------------------------

-- Xavi Ivars

<xavi arrova infobenissa punt com>

Pàgina personal: http://www.infobenissa.com/xavi.php

-- Xavi Ivars